Hrvatski filmovi i serije

  • Kako će se ljubav suprotstaviti mržnji?

    Agape red. Branko Schmidt

    Piše: Marijan Krivak
    Ono što obilježuje Schmidtov film njegovo je dojmljivo ozračje. Svojom vizurom i kamerom Dragana Ruljančića, Agape se referira i na prethodne dvije suradnje s Balenovićem. I ovaj film ima nekoliko antologijskih kadrova-sekvenci. Bez prijepora, sekvenca recitacije na pruzi dojmljiva je metafora ljudske malenosti pred Božjom ljubavi. Tu je i više nego efektan sam kraj filma s paklenom vožnjom na motoru ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vješta gradacija napetosti

    Egzorcizam, red. Dalibor Matanić

    Piše: Marijan Krivak
    Matanić vrlo vješto gradira napetost svog ostvarenja. Iako se elementi strašenja gledatelja slažu po dobro poznatim obrascima, igru svjetla i mraka uporabit će se na prilično inventivan i dinamički način. Ritam naracije autor će uspostaviti miješanjem dijegetskih razina i tako uspostaviti i psihologizaciju svojih karaktera. Primjerice, znanstvenu ozbiljnost psihijatrice očudit će već prvim njezinim pojavljivanjem i ekscesom pljuvanja na raspelo. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Groteskni trash film

    Lavina, red. Stanislav Tomić

    Piše: Marijan Krivak
    Lavina pripada osebujnom trendu što ga zamjećujemo posljednjih nekoliko godina. Svojevrsni je to groteskni trash movie. Pritom u trendu nije toliko bitna travestija ili parodija nekog dramaturškog obrasca, poput recimo Brešanovske poetike tzv. groteske i njegova Hamleta u Mrduši Donjoj, koliko bizarnost koja se iscrpljuje u samoj sebi. Primjerice, i sam je Tomić participirao u lanjskoj omnibusnoj besmislici Transmania...pročitajte cijeli tekst...
  • Priča o propasti grada

    Trst, Jugoslavija, red. Alessio Bozzer

    Piše: Dejan Durić
    Trst, Jugoslavija uz sve humorne akcente sadrži i mračnije tonove jer je posrijedi ujedno i priča o propasti jednoga grada, čiji stanovnici nisu uvijek blagonaklono gledali na jugoslavenske kupce. Unutar toga cjelina počiva na dvojnostima: dvije strane, dva ekonomska sustava, dva mentaliteta te njihovom ukrštavanju i paradoksalnom ispreplitanju.  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz povijesti pop kulture

    Glasnije od oružja, red. Miroslav Sikavica

    Piše: Dejan Durić
    Glasnije od oružja možemo pojmiti na dva načina – kao humoran podsjetnik na razdoblje novije povijesti iz medijske perspektive, a s druge strane djelo vrlo poticajno secira moć propagande, koja je mahom bila vezana uz HTV koja je poticala snimanje, a potom i rasprostranjivanje materijala. Sikavica pedatno analizira ulogu propagande u turbulentnim političkim i povijesnim zbivanjima te njezin veliki obol u pridobivaju javnoga mnijenja. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Putovanja, putovanja...

    64. Pulski filmski festival, 15.-22. srpnja 2017.: Kratka Pula, premijere: TV-serije Tin – Trideset godina putovanja, red. Davor Žmegač, Čuvar dvorca, red. Lukas Nola, kratki igrani film Siguran let, red. Aldo Tardozzi

    Piše: Marijana Jakovljević
    Premda se po jednoj epizodi ne može suditi cijelu seriju, ove će serije zasigurno izazvati veliko zanimanje širokoga televizijskoga gledateljstva zbog svojih tema, a 24-minutni film Siguran let za svaku je pohvalu i preporuku. No ima nešto što ih spaja. To je motiv putovanja, ma kako god se putovanje očitovalo – stvarno, nestvarno, sigurno, nesigurno, naručeno, kratko, dugo, životno, metaforično, alegorijsko... ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dirljive obiteljske priče

    64. Pulski filmski festival, 15. - 22. srpnja 2017.: Manjinske hrvatske koprodukcije: Roumena, red. Zornitsa Sophia, Dan kada je moj otac postao grm, red. Nicole van Kilsdonk, Dnevnik mašinovođe, red. Miloš Radović, Kuća drugih, red. Rusudan Glurjidze, Sieranevada, red. Cristi Puiu

    Piše: Marijana Jakovljević
    U Areni je iz programa koprodukcija prikazan film Dnevnik mašinovođe, iskrena i dirljiva crnohumorna drama s neobičnim zapletom i uvjerljivo odglumljena, za koju su glazbu skladali Mate i Šimun Matišić te bosanskohercegovačko-slovensko-hrvatska drama Naša svakodnevna priča, prvi igrani film redateljice i scenaristice Ines Tanović. To je vrlo topla priča o važnosti obitelji, posebice u teškim životnim trenutcima, s izvrsnim glumcima. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Samosvjesno izbjegavanje senzacionalizma

    64. Pulski filmski festival, 15.-22. srpnja 2017., Hrvatski film: Mrtve ribe, red. Kristijan Milić; Agape, red. Branko Schmidt

    Piše: Tomislav Čegir
    Pristup je Branka Schmidta medijski etabliranoj temi izrazitoga društvenoga značaja, dakle, sasvim racionalan, bez osuda i skandala, uz pokušaje razumijevanja, ali sasvim opravdano i bez mogućih trajnih rješenja. Tako Agape nastavlja kvalitetan niz djela iskusnog filmskog autora i nesumnjivo je među boljim filmskim dosezima hrvatskog programa ovogodišnjega Pulskog filmskog festivala. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tri različita lica domaće kinematografije

    64. Pulski filmski festival, 15.-22. srpnja 2017., Hrvatski film: Lavina, red. Stanislav Tomić;Fuck Off I Love You, red. Anđelo Jurkas; Kratki izlet, red. Igor Bezinović

    Piše: Tomislav Čegir
    Tri filma o kojima je u ovome kratkom osvrtu riječ pokazuju tri različita lica domaće kinematografije, u širokome rasponu od populističkoga do umjetničkoga. Percipiramo također i tri autorska pristupa - Stanislava Tomića, Anđela Jurkasa i Igora Bezinovića, više i manje kompleksne pristupe tematskome sklopu, kontekstu i izvedbi, uvjetovane prije svega promišljenim pristupima i produkcijskim uvjetima.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jednostavnost i suptilnost

    26. Dani hrvatskoga filma, Zagreb, 16. – 20. lipnja 2017: Nagrađeni filmovi – Zvir, red. Miroslav Sikavica; Oni samo dolaze i odlaze, red. Boris Poljak; 13+, red. Nikica Zdunić; Tajni život vila, red. Igor Jelinović; Ježeva kuća, red. Eva Cvijanović; Po čovika, red. Kristina Kumrić; Kako je Iva otišla 16. rujna 2016., red. Tomislav Šoban; Sretno, Orlo!, red. Sara Kern

    Piše: Marijana Jakovljević
    Grand Prix DHF-a pripao je kratkom igranom filmu Zvir. Valja istaknuti da svi nagrađeni filmovi imaju važne i čak teške teme, ali su ostvareni s puno iskrenosti, suptilnosti, nenametljivosti, premda pomno osmišljeni do najmanjih pojedinosti, što su im najvažnije i najbolje karakteristike. Ovogodišnji Dani hrvatskog filma ukazuju na nov uzlet hrvatske kinematografije te daju nadu u njezinu još bolju budućnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suglasje oko laureata

    26. Dani hrvatskoga filma, Zagreb, 16. – 20. lipnja 2017: Filmovi dobitnici nagrade Oktavijan Hrvatskoga društva filmskih kritičara – Ježeva kuća, red. Eva Cvijanović; Oni samo dolaze i odlaze, red. Boris Poljak; Sve bih ostavio ovdje, red. Ivan Faktor; Tanja, red. Jasna Nanut i Zvir, red. Miroslav Sikavica; Područje bez signala, red. Goran Turković, Marko Šesnić i Manuel Šumberac

    Piše: Marijana Jakovljević

    Film nagrađen Oktavijanom može se poklopiti s najboljim filmom po izboru publike. To je bio slučaj ove godine. Oktavijana za najbolji animirani film dobio je stop-animacijom rađena Ježeva kuća Eve Cvijanović, koji se najviše svidio gledateljima, ali je dobio i nagradu stručnoga žirija DHF-a za najbolju glazbu, koja je pripala skladatelju Darku Rundeku. Na 26. DHF-u Ježeva kuća je dobila najviše nagrada ...pročitajte cijeli tekst...

  • Nasilje naše svakidašnje

    Trampolin, red. Katarina Zrinka Matijević

    Piše: Marijan Krivak
    Autori filma nisu uspjeli ispričati svoju provokativnu pripovijest na fabularno uvjerljiv način. Gluma je (izuzimajući malu Franku Mikolaci) teatralna, neurotično-histerična, a svi se likovi doimaju bolesnima. No, socijalni okvir za to ne čini se sugestivnim. Ne nudi li ukupna socijalna patologija hrvatskoga društva i države, neke uvjerljivije uzroke za fizičko i mentalno nasilje nad svima? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dječji univerzum

    Uzbuna na Zelenom vrhu, red. Čejen Černić

    Naglasak se stavlja na male junake i njihovu razigranu karakterizaciju, pri čemu istaknuti treba izvrsnu djecu-glumce koji su svoj posao odradili prirodno, vrlo savjesno i ozbiljnim pristupom, a sve pod čvrstom rukom talentirane distinktivne mlade redateljice Čejen Černić koja pitkom i preglednom režijom te svježim pristupom i nespornim razumijevanjem Kušanova predloška ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raskošna produkcija i stare boljetice

    Anka, red. Dejan Aćimović

    Redatelj i njegov tim realiziraju naslov raskošne produkcije, vizualno visokih standarda, s okom za estetiku i iskoristivost nađenih lokacija – kako arhitektonskih, jednako i same prirode; ipak ima tu i manjkavosti poput neujednačena i nekoherentna ritma, preuredna knjiškog govora, ali i sporadično neodgovarajućeg kalkulantskog castinga, redom međunarodnih glumaca ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pakao ispod snijega

    Goran, red. Nevio Marasović

    Piše: Marijan Krivak
    Goran nije sasvim uspjeli treći film jednog od najzanimljivijih autora hrvatskog kina. Ima podosta dramaturških pukotina. Sekvence, pak, alkoholiziranja, drogiranja, homoerotike, porna, saune… svojom bizarnošću i grotesknošću pomalo istjeruju zbiljskost svojih likova koji teško da bivaju ljudi od krvi i mesa, nego prije lutke bez svoje volje i stava koje nosi fatalizam filmskog postava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Benigni filmić

    Sve najbolje, red. Snježana Tribuson

    Piše: Marijan Krivak
    Snježana Tribuson u svoje je božićni kino-slatkiš umijesila sve svoje drage glumce. Primjerice, tu je (osim Vere Zime) cijela obitelj Kosmički. Ipak, sam film nije mi odisao baš dobrom, pa ni prigodno uspjelom komikom. Previše je posve predvidljivih scena. Božićna komedija Snježane Tribuson daleko je od njezinih mogućnosti i najboljih ostvarenja. Ako je i komedija, ne mora biti posve fabularno nesuvisla ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobrota i Ljepota

    Dobra žena, red. Mirjana Karanović

    Piše: Marijan Krivak
    Umjetnička je i ljudska poruka Dobre žene Mirjane Karanović jasna i sugestivna. Filmski, ona ostaje unekoliko patetična. Ipak, držim da se radi o uspjelom prvijencu. Zasigurno, on ne dosiže domet redateljskih ostvarenja koscenarista Stevana Filipovića o patrijarhalnoj fašistoidnosti sredine u kojoj živi. Treba gledati Dobru ženu, kako zbog njezine Dobrote tako i zbog Ljepote nemoguće poruke, u njoj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izuzetni će leševi piti mlado vino

    Transmania, omnibus

    Piše: Željko Kipke
    Poziv na nekovencionalno filmsko druženje u filmu Transmania domaće je redatelje trebao stimulirati za kreativnu vježbu izvan strogih uzusa igranog metra. Bila je to prigoda za iskušavanjem začudnog filmskog ornamenta. Svatko od pozvanih autora mogao je u sebi osloboditi niske ili sirove filmske strasti. Pojedinci su čak bili u prigodi promijeniti vlastiti stil i počiniti krimen u tom smislu ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji