Feljton

  • Glazba kojoj se vjeruje

    Sonja i bik, red. Vlatka Vorkapić, sklad. Stanislav Kovačić, Ivanka Mazurkijević, Damir Martinović Mrle

    Piše: Irena Paulus
    Funkcionalnost glazbe filma nije u očitom ponavljanju viđenog ili očekivanom navođenju gledatelja na određene reakcije, nego u unutarnjem ulasku pod kožu. Radi se o glazbi koju gledatelj ne primjećuje, ali koja film, na svoj lepršav i nepretenciozan način dodatno boji nacionalnim, humornim, romantičnim, suvremenim, folklornim, dizajnerskim i svim onim drugim elementima koji su u filmu prisutni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez osobitih iskoraka

    Skyfall, red. Sam Mendes, sklad. Thomas Newman

    Piše: Irena Paulus
    Oslanjajući se na zvuk Shirley Bassey, ali zadržavši vlastitu specifičnost u načinu pjevanja, a uz to stavljajući u temelj pjesme harmonijsku osnovicu Bond teme, Adele je osmislila jednu od najboljih Bond-pjesama. Njezina vizualna razrada također je fascinantna, pa se čini da je to jedna od najboljih Bond-špica u filmskom serijalu. Sve je ostalo, barem što se partiture tiče, u okvirima standarda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između standarda i kreativnosti

    Snjeguljica i lovac (Snow White and the Huntsman), red. Rupert Sanders, sklad. James Newton Howard

    Piše: Irena Paulus
    Cijela je partitura: predvidljiva, prepuna standarda i, zapravo, nenametljiva u smislu da donosi tipičan zvuk američkih filmova na koji smo već odavno navikli. Narativni su obrati u Snjeguljici i lovcu daleko zanimljiviji od obrata koje donosi glazba, jer partitura se čvrsto drži standarda, a nekoliko iskoraka doista predstavljaju samo kap u moru njezine predvidljivosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjećanje: Živan Cvitković

    Sjećanje: Živan Cvitković (1925.-2012.)

    Piše: Irena Paulus
    Živana Cvitkovića priča je uvijek iznova nadahnjivala te je, bez obzira radilo se o filmu ili seriji, uvijek nalazio nova rješenja. Šteta što su tu inventivnost prepoznali samo njegovi kolege, a i strani producenti, dok današnji filmaši, ali i glazbenici A radi se o skladatelju koji predstavlja samu srž hrvatske filmske glazbe (Tko pjeva zlo ne misli, Gruntovčani, Inspektor Vinko...) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zamamno za slušanje

    CD soundtrack: Camelot, red. Michael Hirst, Chris Chibnall, sklad. Jeff Danna, Mychael Danna

    Piše: Irena Paulus
    O glazbi za televizijsku seriju Camelot piše se s puno pohvala (a i ja im se pridružujem), premda se ponegdje može pročitati da se radi o glazbi atmosfere. Međutim, partitura je daleko od atmosferične – puna je života (a taj život nosi čak i izvan serije, na CD-u), prati radnju i emocije, a televizijsku seriju maksimalno obogaćuje omogućujući transfer gledatelja u drukčiji, fantastični svijet stare legende ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mudro i maštovito

    CD soundtrack: Christopher Gunning, Agatha Christie's Poirot – Original Music From The LWT Series, Virgin, 1992.

    Piše: Irena Paulus
    Agatha Christie's Poirot ne predstavlja tipičan album glazbe za televizijske serije u kojima je jedino zanimljivo poslušati uvodnu glazbu, a ostatak je partiture čujno skladan na brzinu i na način neutralne podloge. Gunningov album donosi inteligentno skladanu glazbu koja se razvija kao u nekom klasičnom djelu za koncertni podij, ali je skladana tako da ipak daje naslutiti sadržaj scena koje pojedini brojevi prate. Vrhunski produciran album s glazbom iz televizijskih serija o Herculeu Poirotu prava je poslastica za slušanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tko se to kiti titulom skladatelja

    Muškarci koji mrze žene (The Girl with the Dragon Tattoo), red. David Fincher, sklad. Trent Reznor i Atticus Ross

    Piše: Irena Paulus
    Gledanje i slušanje filma pokazuje da glazba koju su Trent Reznor i Atticus Ross napisali za Muškarce koji mrze žene nije sasvim nefunkcionalna i da, zapravo, ne pripada onoj vrsti neutralnog ambijentalnog muzaka (glazba za liftove, hotele i wellness centre) kakav se zna sve češće pojavljivati u holivudskim i neholivudskim filmovima. Ta glazba funkcionira, ali na sasvim neočekivani način ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad glazba govori

    Umjetnik (The Artist), red. Michel Hazanavicus, sklad. Ludovic Bource

    Piše: Irena Paulus
    S glazbene strane gledano, bilo je bezbroj prilika da se francuski skladatelj Ludovic Bource iskaže i pokaže što zna i umije. No njegova glazba nije pretenciozna: on jednostavno emulira stari glazbeni jezik nijeme epohe, ali u njega vješto upleće neke elemente nove holivudske glazbe, vlastitu reakciju na filmski sadržaj, pa i neke citate
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Radost i bol

    Lea i Darija, red. Branko Ivanda, sklad. Alfi Kabiljo

    Piše: Irena Paulus
    Partitura Alfija Kabilja donijela je klavirsku temu – malu, jednostavnu, nostalgičnu, pomalo tužnu i sentimentalnu melodiju koja govori o svim oprekama kazališnog i stvarnog života, dječjeg svijeta i svijeta odraslih, svijeta mašte i svijeta stvarnosti. S druge strane, Kabiljo je napisao i song, Zagreb pjeva i pleše, koji se odlično uklopio u kontekst svih ostalih songova, arija i dueta
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji