Španjolsko-američka koprodukcija, koja zemljom porijekla evocira recentnu vintage-melankoličnu elegiju Marrowbone (2017) Sergija G. Sáncheza, odnosno znanim motivom djevojačke škole u ominoznim gotskim zdanjima s pozadinskim okultnim urotama ponajviše kultni suspirijski naslov Šumu (The Woods, 2006) Luckyja McKeeja, Niz mračni hodnik stilizirani je young adult naslov (adaptacija romana Lois Duncan, autorice i inih znanih knjigama inspiriranih filmova poput Znam što si radila prošlog ljeta).
Tematizirani film u srži radnje prezentira adolescentske junakinje na prijelaznom pragu zrelosti, pri čemu ih u scenariju Mikea Goldbacha i Chrisa Sparlinga pretvara u kanalizirajuće umjetničko-znanstvene objekte kompleksnih personalnosti velikana prošlosti, čije paranormalne informacije kroz ekstatički-transično stanje opsjednutosti manifestiraju i realiziraju pri kreaciji glazbe, slika, poezije odnosno rješavanja matematičkih jednadžbi, bivajući svojevrsne naenergizirane programirane antene ili prijamnici onostranih vibracija (evocirajući mističarke poput Tereze Avilske, Katarine Sijenske, Ivane Orleanske ili Nellie Organ, a pod producentskom palicom kreatorice Sumrak sage Stephenie Meyer).
Pritom su navedeni fenomeni spiritističko-medijskih channelinga indikatorom počesto kriznog razdoblja psiholoških napetosti i internih previranja coming of age djevojčica, no nažalost motiv odrastanja ostao je mahom neiskorišten i neprodubljen – Cortésovoj elegantnoj režiji nenapadnog i gotovo staromodnog štiha te prepoznatljivoj i moćnoj mračnoj fotografiji Jarina Blaschkea (šifra: Vještica /The Witch/, 2015) unatoč.
Proliferirajuće umnažajuće bujanje ornamentike franšiznih, generičkih horor-tropa (mahom vezanih za period-piece ghost stories, jer iako smješten u suvremenost, Niz mračni hodnik atmosferski evocira gotske trilere 19. stoljeća – velebno zdanje na osami s mračnom tajnom, neobjašnjive parapsihološke aparicije, mrka no junačna heroina upečatljive AnneSophie Robb, neskrivena negativka s inozemnim naglaskom Ume Thurman, plošni i tipizirani likovi bez pozadinskih profilacija, isprazni jump-scareovi) time ga naime, kad se sve zbroji i oduzme, čine samo još jednim od tipičnih štancanih ljetnih proizvoda za popunjavanje kino-programa.
© Katarina Marić, FILMOVI.hr, 10. rujna 2018.