Sjajne interpretacije

60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. – 27. srpnja 2013.: Vis-a-Vis, red. Nevio Marasović

  • Vis-a-Vis, red. Nevio Marasović

    Tri godine nakon šarmantna, u budućnost smještenog niskoproračunskog debija The Show Must Go On čija je radnja dijelom bila vezana uz snimanje reality showa, Nevio Marasović snimio je još šarmantniji, ponovno besproračunski film Vis-a-Vis (77 min., Hrvatska, 2013), dramu o zagrebačko-viškom zbližavanju u se ne baš sigurna mlađahna redatelja i psihički rastrojena glumca, koja je istovremeno i prvi hrvatski dugometražni film o snimanju filma, a da bi stvar bila još zanimljivija, riječ je o filmu o snimanju baš tog filma koji upravo gledamo.
    Vis-a-Vis, red. Nevio Marasović
    Glavni adut privlačnosti nije, međutim, igranje na taj intrigantni kuriozitet nego sjajne interpretacije dvojice glavnih glumaca, Rakana Rushaidata i Janka Popovića Volarića te malo kad viđena dokumentaristička uvjerljivost prizora što se bave odnosom njihovih likova, bilo da je riječ o onima dirljivoga ili humornoga okusa. Rushaidat i Popović Volarić potpisani su kao Marasovićevi ravnopravni suscenaristi, jer je film rađen bez gotova scenarija, na osnovu ideja koje su glumačko-redateljski oblikovane, povezivane i učvršćivane tijekom snimanja, s improvizacijskim postupcima i rezultatima kakve je u hrvatsku kinematografiju prije četrdesetak godina unio – a u čemu ga je malo tko slijedio – Tomislav Radić filmovima Živa istina (1972) i Timon (1974).
    Vis-a-Vis, red. Nevio Marasović
    Hrvatski redatelji uopćeno postaju sve vještiji u prilagođavanju vrlo niskim proračunima, odnosno osmišljavanju sadržaja kojima budžet od nula kuna neće vidljivo naškoditi – Vis-a-Vis ima samo četiri glumca (drugo dvoje su također odlični Krešimir Mikić i Darija Lorenzi Flatz) i lišen je svake produkcijske suvišnosti, a iako izgleda kao mali film, što i jest, ne nedostaje mu, recimo, ni atraktivnih lokacija (i Zagreb pod snijegom i otok Vis), ni svjetske glazbe (s potpisom samog Andrewa Birda !) koja sugestivno pridonosi bojama intimističkog ugođaja.

    Vis-a-Vis je nagrađen Diplomom ocjenivačkog suda mladih filmofila kao najbolji film Nacionalnog programa 60. Festivala igranog filma u Puli.

    © Janko Heidl, FILMOVI.hr, 30. srpnja 2013.
    Vis-a-Vis, red. Nevio Marasović

Piše:

Janko
Heidl

kritike i eseji