Novi hrvatski filmski hit?

60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. – 27. srpnja, 2013.: Majstori, red. Dalibor Matanić

  • Majstori, red. Dalibor Matanić

    Nacionalni natjecateljski program obljetničkog, 60. Festivala igranog filma u Puli otvoren je komedijom Majstori (75 min, 2013) redatelja i scenarista Dalibora Matanića. Nakon niza filmova poprilično mračnoga tona i uznemirujućega dojma (Fine mrtve djevojke, 2002; Volim te, 2005; Kino Lika, 2009; Majka asfalta, 2010; Ćaća, 2011), eventualno prošaranih crnim humorom, zasad nedostižno najproduktivniji hrvatski redatelj milenija – osam cjelovečernjih igranih filmova u trinaest godina! – Matanić se u novom ostvarenju neočekivano vratio populizmu kakvim je nemalo bio obilježen njegov cjelovečernji debi Blagajnica hoće ići na more (2001).
    Majstori, red. Dalibor Matanić
    Majstori donose zgodu o punašnoj (pri)gradskoj kućanici Keki (Areta Ćurković) koja razbija ustajalu kolotečinu svakodnevice iznenadnim odlaskom na more, u filmski prekrasno i, ako se ne varam, u (našoj) kinematografiji dosad neotkriveno i neiskorišteno podvelebitsko mjestašce Vinjerac. Iako joj se s više ili manje iskrene predanosti udvaraju nespretni (kvar-)majstor Ilija (Goran Bogdan) i malomištanski dalmatinski galeb Lujo (Bojan Navojec), Keki je ponajviše stalo raspiriti stišane plamičke ljubavi svoga supruga, željezničara Baje (Nikša Butijer).
    Majstori, red. Dalibor Matanić
    Snažno, ali nenametljivo stilizirana iščašena romantična komedija o nastojanjima (malog) čovjeka da izbjegne osamljenosti i pronađe ljubav, odnosno razumijevanje srodne duše, Majstori – vrlo neuobičajeno za hrvatski film – obiluju fizičkim humorom, gegom i slapstickom i natopljeni su nemalom dozom takvoj komediji pripadne nadrealističnosti potcrtane šarmantno neodređenim vremensko-prostornim smještajem (kad i gdje se točno zbiva radnja?).
    Majstori, red. Dalibor Matanić
    Režiran majstorskom preciznošću, odlično glumljen, vizualno i zvučno bogat i besprijekoran, živ, razigran, dinamičan te naizgled bezazleno nepretenciozan i površan, što će reći posve pitak i zabavan – premda izgrađen na uznemirujućoj bazi doživljaja života kao trajnog nesklada i nesporazuma – film Majstori bi, stigne li do kina (riječ je o HRT-ovoj produkciji), nakon prošlosezonskih uspješnica Sonje i bika Vlatke Vorkapić i Svećenikove djece Vinka Brešana, gotovo izvjesno i sasvim zasluženo mogao (i morao) biti novi hrvatski filmski hit. 

    © Janko Heidl, FILMOVI.hr, 21. srpnja 2013.

Piše:

Janko
Heidl

kritike i eseji