HARRY POTTER I DAROVI SMRTI, 1. DIO
(Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1)
avanturistički
red. David Yates
uloge: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint
Velika Britanija, SAD
140 min, 2010.
Continental
Prvi dio Darova smrti, impresivno poglavlje potterovske literarne septologije o pravoj apokaliptičkoj bitci između Dobra i Zla, znanih i iz najpoznatijih kvazi-kršćanskih alegorija – epskih fantazija Gospodar prstenova ili Kronike iz Narnije, Harryju atribuira ulogu neprikosnovena junaka, dok je Voldemort postao sauronsko utjelovljenje agresivna kršćanskog Sotone ...pročitajte cijelu kritiku...
KRONIKE IZ NARNIJE: PLOVIDBA BRODA ZOROGAZA
(The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader)
avanturistički
red. Michael Apted
uloge: Georgie Henley, Skandar Keynes, Ben Barnes
SAD
108 min, 2010.
Continental
Kronike iz Narnije pretvorile su se u najinferiorniji od triju važnih fantasy-serijala novog tisućljeća urušivši se pod težinom pritiska i očekivanja, naročito nakon što prvi ekranizirani naslov Lav, vještica i ormar nije zagazio na novo tlo niti što se tiče efekata niti pričanja priče, i nadalje ostajući samo korektan, isuviše mediokritetan pokušaj koji je propustio postati puno više, kao što je trebao i mogao ...pročitajte cijelu kritiku...
JOŠ JEDNA GODINA
(Another Year)
humorna drama
red. Mike Leigh
uloge: Jim Broadbent, Lesley Manville, Ruth Sheen
Velika Britanija
125 min, 2010.
Discovery
Zašto se neki ljudi uspiju ostvariti, a drugi ne – zagonetka je na koju Leigh nije ravnodušan i koju i ovom zgodom razmatra ne zavaravajući se da će je uspjeti razriješiti. Još jedna godina nije tako dojmljiva kao neki od Leighovih ranijih filmova, no očekivano je kvalitetan dodatak njegovoj vrsnoj filmografiji, film čija je najveća i najspecifičnija vrlina gotovo potpuna odsutnost dramaturške funkcionalnosti likova
...pročitajte cijelu kritiku...
ČOVJEK KOJI JE POBIJEDIO AMAZONU
(Big River Man)
dokumentarni
red. John Maringouin
sudjeluju: Martin Strel, Borut Strel, Matthew Mohlke
SAD
100 min, 2009.
Rastart
Unatoč svojevrsnom potkopavanju Strelova autoriteta na više razina, Čovjek koji je pobijedio Amazonu na kraju ne ostavlja dojam ismijavanja, nego upečatljive – osobito u sekvencama koje pokazuju kako, iscrpljen plivanjem, Strel gubi razum – celuloidne posvete čija formalno-idejna ekscentričnost iznimno uspješno odražava ekscentričnost stila i postupaka svog protagonista ...pročitajte cijelu kritiku...
13
(13)
red. Géla Babluani
triler
uloge: Sam Riley, Jason Statham, Mickey Rourke, 50 Cent
SAD
94 min, 2010.
Blitz
U prve dvije trećine filma redatelj uspijeva ispucati cjelokupan zaplet pa umjesto da ostavi svoga (anti)junaka na miru, u zadnjih tridesetak minuta dodatno zapliće radnju kako bi je navukao na devedesetak minuta. U konačnici film djeluje poprilično stihijski. Premda ima zanimljivu premisu, narativno je nekoncizan te nedovoljno koristi glumačke potencijale. Film je to koji odiše prazninom ...pročitajte cijelu kritiku...
ŽIV ZAKOPAN
(Buried)
red. Rodrigo Cortés
drama
uloge: Ryan Reynolds, José Luis García Pérez, Robert Paterson
SAD, Španjolska, Francuska
91 min, 2010.
Blitz
Film traje sat i pol, a radnja se odvija na tek jednoj, krajnje skučenoj lokaciji, pri čemu je jedini način komunikacije protagonista s vanjskim svijetom mobitel, no redatelj uspijeva zadržati pažnju gledatelja. Velik dio zasluga svakako otpada i na vrlo dobroga Ryana Raynoldsa koji je uvjerljivo uspio prikazati čitav niz psihičkih reakcija te emocija s kojima se njegov lik sreće u kratkom vremenskom razdoblju
...pročitajte cijelu kritiku...
BIJELA VRPCA
(Das weiße Band - Eine deutsche Kindergeschichte)
red. Michael Haneke
drama
uloge: Ulrich Tukur, Christian Friedel, Leonie Benesch
Njemačka, Austrija, Francuska, Italija
138 min, 2009.
Continental
Hanekeov redateljski rukopis u izravnom je dosluhu s karakteristikama svijeta koji bespoštedno secira. Impresivna crno-bijela fotografija Christiana Bergera hladno i analitički prodire u dušu protagonista jednakom žestinom kao i u njihovu svakodnevicu te prikazuje što se krije iza ugledne i uglađene vanjštine
...pročitajte cijelu kritiku...
BAMBI
(Bambi)
red. James Algar, Sam Armstrong, David D. Hand, Graham Heid, Bill Roberts, Paul Satterfield, Norman Wright
animirani
glasovi: Donnie Dunagan, Hardie Albright, Stan Alexander
SAD, 67 min, 1942.
Continental
Od svih predivnih crtića nastalih u studijima Walta Disneyja, jedan je nesumnjivo najdražesniji i zauzima posebno mjesto u dječjim srcima. Priča o lanetu Bambiju puna je ljubavi i topline, a ima i, za vrijeme u kojem je nastala, izrazito snažnu ekološku poruku ...pročitajte cijelu kritiku...
SOUL KITCHEN
(Soul Kitchen)
red. Fatih Akin
komedija
uloge: Adam Bousdoukos, Moritz Bleibtreu, Birol Ünel
Njemačka
96 min, 2009.
Continental
Humor u filmu je na trenutke ipak na granici parodije, a od redatelja koji se često isticao vrlo britkim i pažljivo iznijansiranim dijalozima u tom pogledu očekivali smo više. No, to su tek uzgredne primjedbe, jer Soul Kitchen u konačnici je krajnje simpatičan film pun šarma i duha te vrlo dobrih glumačkih kreacija, a takve su komedije danas rijetkost ...pročitajte cijelu kritiku...
GLASNIK
(The Messenger)
red. Oren Moverman
drama
uloge: Ben Foster, Woody Harrelson, Samantha Morton
SAD
113 min, 2009.
Continental
Ben Foster svoju glasničku rolu donosi u low-key prigušenom bijesu i također je zavrijedio onu Harrelsonovu za Oscara. Intenzivna niskobudžetna drama solidne režije ipak je precijenjen naslov Orena Movermana, koji je prešutio moralnoetičke konotacije premise djela jedva vizualnom pustoši svojih javnih trgova i ulica evocirajući tragove ekonomski posrnule, depresivne Amerike
...pročitajte cijelu kritiku...
39 STEPENICA
(The 39 Steps)
kriminalistički
red. Alfred Hitchcock
uloge: Robert Donat, Madeleine Carroll, Lucie Mannheim
Velika Britanija
86 min, 1935.
Discovery
39 stepenica po mnogočemu označava stvorenu paradigmu nečeg što će kasnije biti prepoznato kao Hitchcockov stil – balansirani spoj suspensa, humora i akcije koji se često banalizira u formuli običan čovjek u neobičnoj situaciji. Tu su karakteristični motivi hrane, lisica, vlakova, tu je hladna (iako još ne fatalna) plavuša, tu su dovitljivi dijalozi i gotovo nadrealne situacije koje ironiziraju ozbiljnu fabulu
...pročitajte cijelu kritiku...
ANĐEO UNIŠTENJA
(El ángel exterminador)
humorna drama
red. Luis Buñuel
uloge: Silvia Pinal, Enrique Rambal, Jacqueline Andere
Meksiko
89 min, 1962.
Discovery
Buñuel je majstor fantazme koja se opire svim hermeneutičkim poniranjima u skriveni smisao snimljenog. Dokaze za tu tezu možemo naći u brojnim njegovim filmovima. Odbacimo li sva klasična pa i novija tumačenja, i dalje ostaje svježina i duhovitost Anđela uništenja, filma u koji možemo učitavati brojna značenja, ali koji im se opire i prije svega ostaje jedno od boljih Buñuelovih ostvarenja ...pročitajte cijelu kritiku...
SNOVI
(Kvinnodröm)
drama
red. Ingmar Bergman
uloge: Eva Dahlbeck, Harriet Andersson, Gunnar Björnstrand
Švedska
84 min, 1955.
Discovery
(
Premda u filmu nema mnogih od značajki Bergmanova kasnijeg autorskog rukopisa, osnovna je tema ipak tipična redateljeva preokupacija – psihologija žene i poniranje u njezin unutarnji svijet. Ako tome pridodamo poneka etička i egzistencijalna pitanja koja film nameće te odnos iluzije i zbilje, jasno je da se ipak radi o djelu s izrazitim autorskim potpisom ...pročitajte cijelu kritiku...
PROROK
(Un prophète)
red. Jacques Audiard
drama
uloge: Tahar Rahim, Niels Arestrup, Adel Bencherif
Francuska, Italija
155 min, 2009.
Continental
Osim općeg gubljenja vremena i nemaštovitosti, jedna je od izraženijih slabosti neuvjerljivost Nielsa Arestrupa u ulozi zatvorskog krimi-šefa. U rijetke vrline filma ubrajaju se dobra glavna uloga Tahara Rahima i činjenica da je uzbudio francusku javnost te potaknuo rasprave o potrebi reforme kaznenog sustava i uvjeta života u zatvorima ...pročitajte cijelu kritiku...
ANTIKRIST
(Antichrist)
red. Lars von Trier
drama
uloge: Willem Dafoe, Charlotte Gainsbourg
Danska, Njemačka, Francuska, Švedska, Italija, Poljska
108 min, 2009.
Continental
Sukobljeni su, u Von Trierovu iščitavanju, ujedno i priroda / ljudska bića, potom muškarci / žene (protagonisti su neimenovani simboli muško-ženskih principa, nikako pravi likovi), odnosno sam pojedinac unutar vlastita uma. Svojevrstan bizarni eksperiment, Antikrist nije film koji je lako voljeti ili čak u potpunosti razumjeti
...pročitajte cijelu kritiku...