Hrvatski film

  • Sjever i jug

    Sonja i bik, red. Vlatka Vorkapić

    Piše: Marijan Krivak
    Ako ova komedija karaktera ponekad i izmami koji smiješak na lice, na planu ljubavnog spoja djeluje nekako – mlako. Iako oboje zanimljive mlade glumačke osobnosti, Judita Franković i Goran Bogdan u filmu ne nude neku seksualnu kemiju. Dijelom je to i uzrokovano redateljičinim strahom da iskaže neki svoj stav, pa naoko pitak film dinamične i korektne ali predvidljive režije, ostaje nekako nedorečen ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hrvatski mentalni krajobraz

    Pismo ćaći, red. Damir Čučić

    Piše: Marijan Krivak
    Ono što je, pak, posebice dojmljivim u Čučićevu filmu njegove su i (s)krajnje emocije. Nimalo uljepašne i bez dlake na jeziku vladaju osebujnim roditeljsko-sinovskim odnosom. Otac i sin daleko su od ideal-tipske karakterizacije. Njihov rivalitet postaje osebujnom patologijom „rase, trenutka i običaja“. Pritom, okružje mora, loze, kamena i drače igra vrlo važnu ulogu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga ljudskog duha

    Kralj, red. Dejan Aćimović

    Piše: Janko Heidl
    Kralj, red: Dejan AćimovićFIlm Kralj donosi toplu ljudsku priču koja bez prenemaganja iskazuje poštovanje prema jednom obično-neobičnom čovjeku. Djelo je to koje na produkcijski maloj skali, ali s velikom emotivnom snagom postiže upravo ono čemu, uglavnom kalkulantski, teže mnogi srednjestrujaški holivudski filmovi – pokazuje snagu individualnog ljudskog duha i osnažuje vjeru u smisao života ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posveta velikoj ljubavi i sjajnoj glazbi

    Ciklus iberoameričkog filma, Kino Tuškanac, Zagreb, 2. – 15. studenoga 2012.: Chico i Rita (Chico & Rita), red. Fernando Trueba, Javier Mariscal, Tono Errando

    Piše: Nikola Strašek
    Chico i Rita svojevrstan su hommage Vincentu Minnelliju i ostalim majstorima mjuzikla, zatim slapstick komedijama Chaplina i Keatona jer se čitav film na trenutke doima kao spoj mjuzikla i nijeme komedije, kao film čije dramaturške niti pletu fantastična glazba i predivne pjesme. Iako naizgled bajkovita priča o vječnoj ljubavi sa sretnim završetkom, ovaj sat i pol dug film pokriva vrlo široki raspon tema ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umrijeti dvaput

    Halimin put, red. Arsen A. Ostojić

    Piše: Marijan Krivak
    Najveći je dragulj filma ipak u naslovnom liku: Alma Prica pokazala je koliko je njezin samozatajni glumački izričaj nedostajao u hrvatskom filmu. Njezino naizgled hladno lice u sebi nosi buru snažnih, iako zatomljenih emocija! Patetični vrhunac Halimina puta nalazimo u posljednjoj sekvenci, kada se djed Avdo (Mustafa Nadarević) ponovno viđa sa svojom izopćenom kćeri Safijom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sedimenti i ruine

    8. festival 25 FPS, internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa, Zagreb, 25. – 30. rujna 2012.

    Piše: Željko Kipke
    Ja sam mikro pseudonim je i ujedno poruka nemirenja sa strogim uvjetima kontrole filmske proizvodnje. Bez obzira što je riječ o eksperimentima. Svojevrsna je to filmska poruka i organizatorima zagrebačkog festivala koji svesrdno ustraju na repertoarskom obrascu svojstvenom za zlatna vremena eksperimentalnog filma u drugoj polovini 20. stoljeća ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od geomagnetskih oluja do Kulturne revolucije

    22. Animafest, Svjetski festival animiranog filma, Zagreb, 29. svibnja – 3. lipnja 2012.: Veliko natjecanje

    Piše: Vedran Jerbić
    Romansa Georgesa Schwizgebela (dobitnik posebne nagrade žirija Velikog natjecanja), animacijski je zanimljivo, no dramaturški pomalo površno i predvidljivo putovanje u svijet snova i mašte tijekom jednog avionskog putovanja, a slično je i sa Čudovištem iz Nixa Rostoa, koji također plijeni bogatstvom animacijske teksture, no u konačnici je ipak pomalo razočaravajući
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez temeljne idejne orijentacije

    Korak po korak, red. Biljane Čakić Veselič

    Piše: Marijan Krivak
    Ono po čemu će se film ponajprije pamtiti jest glavna uloga Ksenije Marinković. Ipak, čini se da autorici nije bilo do samoga kraja jasno što želi. Hoće li Korak po korak biti ratni film, satira/travestija ili psihološka drama? Film je sve to, ali i ništa od rečenog. Najbliža bi stilska odrednica bila da je film – groteska. Riječ je o na trenutke dojmljivu filmu koji pati od nedostatka temeljne idejne orijentacije. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pogled u ogledalo

    21. dani hrvatskog filma, Zagreb, 16. – 22. travnja 2012.: Dokumentarni film

    Piše: Nikola Strašek
    Glavnu nagradu dobio je film Veliki dan Đure Gavrana, koji se bavi kulturom i folklorom vjenčanja u Hrvatskoj danas.To je film brza ritma i izvrsnih sekvenci paralelne montaže, koje govore više nego bilo što izgovoreno u filmu. Gavran je izabrao fenomen hrvatskog društva i pretvorio ga u potentnu metaforu naše zemlje. Stavio je ogledalo pred nas i dopustio nam da se dobro pogledamo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Infantilnost i istrošeni modeli

    21. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 16. – 22. travnja 2012.: Eksperimentalni filmovi

    Piše: Željko Kipke
    Punokrvnog eksperimenta na ovogodišnjim Danima hrvatskog filma nije bilo. Čak se ni nagrađenom filmu Mirande Herceg u toj sekciji (Od do) ne može gledati kroz prste. Jedna tipično dokumentarna tema o ničijoj zemlji – šalterima, čekaonicama ili tramvajima – nije dosegla onu razinu eksperimenta na kojoj bi se medijski preformulirao okvir svakodnevice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stanje duha

    21. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 16. – 22. travnja 2012.: Glazbeni spotovi i Namjenski filmovi

    Piše: Goran Ribarić
    Među namjenskim filmovima svakako se ističe animirana odjavna špica filma Koko i duhovi. Riječ je o iznimno kreativnoj animaciji koja zaokuplja pozornost. Na DHF-u u kategorijiama glazbenih videospotova i namjenskih filmova gledatelji se mogu podsjetiti kako su nas tretirali, zabavljali, ali i uspavljivali putem malih ekrana tijekom protekle godine, te prilično dobro uočiti stanje duha u zemlji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kada utopije presahnu

    21. dani hrvatskog filma, Zagreb, 16. – 22. travnja 2012.: Igrani filmovi

    Piše: Vedran Jerbić
    Treba izvdvojiti i I J K L Darija Juričana kao hvalevrijedan pokušaj angažiranog filma, koji ipak pati od pomalo objašanjavalačkog diskursa i dijaloške eksplicitnosti. Kroz priču filma autor propitkuje veze između krupnog kapitala, politike i medija. Priča je ispričana putem jednostranog izlaganja i bombardiranja informacijama. Provokativna ideja i hrabar pokušaj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kojim putem?

    Fleke, red. Aldo Tardozzi

    Piše: Marijan Krivak
    Očigledna težnja da se bude izravnim... da se prikaže nasilje i nabrijanost mladih... da se vidi okorjelost i neosjetljivost okružujućeg društva... rezultirala je, zapravo, mlakim filmom punim patetike i karikirane dramatičnosti. Tu posebice mislim na pribjegavanje shemi tragike u završnici. Fleke ostaju tek simulacrum nečeg što je moglo postati i dobrim kino-doživljajem
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Život je san

    Noćni brodovi, red. Igor Mirković

    Piše: Marijan Krivak
    Mirkovićev je film sav u ozračju. Ozračje je to sna, mašte, zamišljaja... Veterani Ana Karić i Radko Polič briljiraju u osebujnome ljubavnom road-movieu kao neobični romantični protagonisti. Radi li se ovdje o navlastitim hrvatskim Mostovima okruga Madison? Sasvim nevažno. Igor Mirković uspjelo je debitirao. Život je san, a Noćni brodovi odvode nas onkraj svih ružnih stvari u njemu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Energičnost koja nosi

    Ljudožder vegetarijanac, red. Branko Schmidt

    Piše: Janko Heidl
    Osim nenametljivo žive mizanscene fino usklađene s koreografijom pokreta kamere, za dojam ostvarivanja prave mjere uvelike je zaslužno vrhunsko scenarističko-redateljsko kraćenje i fokusiranje prizora na ono što je u njima najbitnije Ljudožder vegetarijanac uzbudljiv je, hrabar i odličan film, jedan od najboljih u kinematografiji samostalne Hrvatske ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako te stvari rade u Europi

    Slovenka, red. Damjan Kozole

    Piše: Goran Ivanišević
    Kolikogod to na prvi pogled možda zvučalo i čudno, Slovenka je prvenstveno film o odrastanju, konačnom sudaru snova i želja sa tvrdim zidom realnosti. Dakle drama, i griješe oni koji očekuju da će nakon epizode s makroima film skrenuti prema krimiću. Glavnu junakinju Aleksandru dojmljivo je utjelovila nadarena Nina Ivanišin u svom filmskom debiju ...pročitajte cijeli tekst...
  • O emocionalnim krajolicima

    8. ZagrebDox, međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 24. veljače – 4. ožujka 2012.: Mali pečat i posebna priznanja u Međunarodnoj konkurenciji

    Piše: Nikola Strašek
    Oporuka Christiana Sønderbyja Jepsena, zanimljiv, tragikomičan i neodoljivo simpatičan dokumentarac o tri brata koji kao da su ispali iz životne bajke, zasluženo je nagrađeni film (Mali pečat) koji gledatelju ne nameće zaključke nego sa distance predstavlja nevjerojatnu obitelj, svjestan da su protagonisti, njihova priča i emocije važniji od redateljskih trikova i vizualne agresivnosti  
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako postati pametniji

    34. međunarodni filmski festival kratkometražnih filmova u Clermont-Ferrandu (Festival International du Court Métrage à Clermont-Ferrand), 27. siječnja – 4. veljače 2012.

    Piše: Dean Kotiga
    Apsolutni pobjednik film The Centrifuge Brain Project – priča o ekscentričnom znanstveniku i njegovu uvjerenju kako ljudi tijekom centrifugalnih vožnji u zabavnim parkovima postaju pametniji i ideji kako bi 20 000 konjskih snaga moglo riješiti sve ljudske probleme –  besprijekorna je sedmominutna avantura u kojoj sve od reda štima – od odmjerene glume preko naracije do specijalnih efekata ...pročitajte cijeli tekst...
  • U potrazi za epitafom

    Marijine, red. Željka Suková

    Piše: Marijan Krivak

    Marijine su jedan od najzanimljivijih hrvatskih filmova što sam ih vidio u posljednje vrijeme. Uz niskobudžetni uradak Odredište nepoznato autorskog para Ines Šulj i Vjerana Vukašinovića, ovo ostvarenje daje nam uvid u vitalnost hrvatske b-produkcije, osebujnih samizdata. Pogledajte Marijine. Osjetit ćete neobičnu toplinu. Ili, barem ostati začuđeni
    ...pročitajte cijeli tekst...

  • Dok Zagreb pjeva i pleše...

    Lea i Darija, red. Branko Ivanda

    Piše: Marijan Krivak
    Stvarno lepo i fajn izgledaju Ivandine Lea i Darija! Glamur, raskoš, prelijepe plesne točke, zagrebačke dobre duše u službi hrvatske Thalie... Lea i Darija krasna su filmska posveta eskapističkom Zagrebu krajem tridesetih i početkom četrdesetih godina. Završni ples u željezničkom vagonu (na putu za Auschwitz!) pod modrim nebom upravo je savršeno patetičan! ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pucanje ćorcima

    7 seX 7, red. Irena Škorić

    Piše: Marijan Krivak
    Autorica nije uspjela biti provokativna, još manje erotična, a ponajmanje duhovita, no uspjela je biti politički korektna! Politička korektnost je u HR-slučaju – slijediti predrasude. Bojim se da se neće moći reći da je ovo uspio debi u kinima. Mislim da je i publika ostala razočarana. Da o ozbiljnoj kritici i ne govorimo... 7 sex 7 dokazuje da se igrajući na sigurno, često promašuje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ratna alegorija

    Neprijatelj, red. Dejan Zečević

    Piše: Marijan Krivak
    Mitološko-biblijske implikacije Neprijatelja neprijeporne su. One u autorsku cjelinu unose metafizičku dimenziju pristupa opipljivo fizičkom fenomenu rata. Neprijatelja je mnogostruko dojmljivo ostvarenje kako vizualno (fotografija Dušana Joksimovića), tako i glumački (Aleksandar Stojković, Vuk Kostić i Slavko Štimac). Zavidno je i umijeće stvaranja ozračja horora i suspensa. ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji