Američki film

  • Bombastično i šareno

    Nemoguća misija: Protokol duh (Mission: Impossible – Ghost Protocol), red. Brad Bird

    Piše: Dejan Durić
    Bird, kao i dvojica njegovih prethodnika, ne zna kada treba stati – akcijske sekvence teku u nedogled, do zamora i iznemoglosti, pa se film nažalost u potpunosti iscrpljuje u akciji. Cjelini ne pomaže niti glavna glumačka četvorka koje djeluje iznenađujuće umorno. Četvrta Nemoguća misija zabavan je film i to je sve što se od njega može očekivati – filmska konfekcija za brzu konzumaciju i još brži zaborav ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crni i bijeli svijet

    Tajni život kućnih pomoćnica (The Help), red. Tate Taylor

    Piše: Dejan Durić
    Narativna struktura filma odveć je razbarušena i neusredotočena, cjelina je predugačka te bi materijalu i njegovu tretmanu više odgovarala forma televizijske mini-serije. Ono što treba istaknuti svakako je nekoliko izvrsnih glumačkih kreacija kao što su one Viole Davis i Octavie Spencer u ulogama dviju sluškinja, a koje su uspjele unijeti kako živosti tako i veliku razinu humanosti u svoje izvedbe.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Promjena pravila

    Igra pobjednika (Moneyball), red. Bennett Miller

    Piše: Dejan Durić
    Sve je pedantno posloženo – naracija je odmjereno vođena prema klimaksu i poanti, iako je uradak u cjelini ipak ponešto predugačak, no ne upada u zamku trivijaliziranoga psihologiziranja. Ipak Igri pobjednika kao da nešto silno nedostaje – autori dobro okoristili poprilično znanim formulama te ih upakirali u dopadljivi crowd pleaser, ali se nisu potrudili odmaknuti dalje od toga ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neostvareni filmski eksperiment

    Gospodin Nitko (Mr. Nobody), red. Jaco van Dormael u povodu DVD izdanja

    Piše: Dejan Durić
    Dormaelovoj priči o fizikalnim zakonitostima vremena, Velikom prasku, širenju, a potom sakupljanju svemira, ljubavi, patnji, čekanju, besmrtnosti i inom jednostavno nedostaje reda i konciznosti. Gledajući film, činil se kako ni sam redatelj nema jasno izgrađen i jasno profiliran idejno-filozofski sustav i pogled na svijet koji bi mu omogućio da čvrsto i jasno zaokruži priču ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razvodnjeno, neerotično i tromo

    Sumrak saga: Praskozorje – 1. dio (The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 1), red. Bill Condon

    Piše: Dejan Durić
    Koliko god radnja filma svjetonazorski bila na valnoj duljini američkih religijskih desničara, Condon ne uspijeva učinkovito pokrpati previše praznoga hoda u priči, a film režira rutinski i krajnje nezanimljvo slijepo slijedeći šablonu iz prethodnih nastavaka. Sumrak saga: Praskozorje – 1. dio u svom je histeričnom puritanizmu uvreda za svaku inteligentnu i kulturno osviještenu osobu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spielberg u formi

    Avanture Tintina (Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn), red. Steven Spielberg

    Piše: Dejan Durić
    Scenaristi su uspjeli prenijeti ponešto od Hergéova specifičnoga humora, a prema pustolovnosti i akcionosti Avanture Tintina imaju nešto od šarma Spielbergovih filmova snimanih osamdesetih godina prošloga stoljeća. Spielberg se vratio onome što najbolje zna raditi – zabavi. Avanutre Tintina više su nego korektno odrađen, zabavan, dinamičan i duhovit film
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što se Hanksu snilo...

    Larry Crowne, red. Tom Hanks

    Piše: Dejan Durić
    Osim što je Hanks redatelj ograničenih dosega, što se uz malo hrabrosti i opuštenosti ipak moglo donekle prikriti, veliki problem mu je pričinila neprofilirana priča te nedovoljno razrađen scenarij. Humorni segmenti očito su zasluga Nije Vardalos, premda gegovi povremeno ne uspijevaju ostvariti svoju funkciju. Međutim, mnogo veći problem predstavlja dramski segment priče
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pranje ruku obavezno

    Zaraza (Contagion), red. Steven Soderbergh

    Piše: Dejan Durić
    Ispod površine, Soderbergh je mnogo bliži populističkom filmu katastrofe te pomodnim teorijama zavjere i proizvodnji paranoje pa se Zaraza doima kao punokrvni mainstream film koji se srami sam sebe te napadno pokušava biti ono što nije. Film na trenutke ostavlja dojam kao da je redatelju više stalo da pokaže svoju uglednu glumačku ekipu, no što je ona zaista učinkovito iskorištena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad plahta sklizne

    Veza bez obaveza (Friends with Benefits), red. Will Gluck

    Piše: Dejan Durić
    Film je na trenutke vrlo zabavan i duhovit, no problematični su odnosi glavnih i sporednih likova te prve i druge polovine filma. U prvom dijelu filma Gluck se uspjelo poigrava konceptom romantičnih komedija te film djeluje poletno i svježe no u kada njegovi protagonisti predvidljivo počinju iskazivati međusobnu emocionalnu naklonost, film postaje sve ono što je netom prije ironizirao
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jezik višeznačnih simbola

    Drvo života (The Tree of Life), red. Terrence Malick

    Piše: Tonči Valentić
    Različiti slojevi filma, narativno nepovezani ali tematski srodni, stvaraju specifičan ugođaj koji se nekim gledateljima uopće neće svidjeti, dok će drugima zacijelo biti fascinantan. Utoliko i dalje stoji tvrdnja da se film može iščitavati na različite načine, ali je upitno koliko je Malickova svemirska odiseja doista kvalitetno ostvarenje, nagradama i kritičarskim apologijama usprkos
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav uz miris oktana

    Vožnja (Drive), red. Nicolas Winding Refn

    Piše: Dejan Durić
    U svojoj biti, unatoč mnoštvu akcije, Vožnja je jedan od najljepših i najbrutalnijih filmova o ljubavi koje smo imali prilike gledati u posljednjih nekoliko godina, filmova u kojima ne baš dobri momci odluče učiniti dobro djelo, čak i onda kada znaju da nemaju šanse kod voljene osobe, što, priznat ćete, odudara od američkoga filmskoga poimanja ljubavnih priča ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neodraslo ponašanje odraslih

    Ta luda ljubav (Crazy, Stupid, Love.), red. Glenn Ficarra, John Requa

    Piše: Dejan Durić
    Svojim, u pozitivnom smislu riječi, katkada pomalo bezobraznim humorom, u čemu se osjeća dalji odjek njihovim prijašnjih kako scenarističkih tako i redateljskih radova, Ficarra, John Requa, unijeli su živosti u film. Veliku su pomoć pritom imali i od razigrane glumačke postave. Ipak, sve bi bilo mnogo uvjerljivije i bolje izvedeno da redatelji nisu morali platiti (pre)velik danak za svoju mainstream publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dosadni mačizam

    Conan Barbarin (Conan the Barbarian), red. Marcus Nispel

    Piše: Dejan Durić
    Autor ni malo ne pokazuje osjećaja za kompleksnost i višeznačnost svijeta u kojem živi, a mitovi kojima barata postali su ofucani valjda već kada je Miliusovu filmu istekao rok trajanja. Conan je fantasy kičeraj s očajnim scenarijem, nabrzinu sklepanom pričom i netalentiranim glumcima za anesteziranu djecu dvadeset i prvoga stoljeća, odraslu na videoigricama, premda će autori ovim filmom teško i njih zavarati...pročitajte cijeli tekst...
  • Nakon deset godina...

    Vrisak 4 (Scream 4), red. Wes Craven

    Piše: Dejan Durić
    Iako scenarist još uvijek ima sluh za žanrovska kretanja, teško se oteti dojmu kako u cijeloj priči ipak nešto strašno nedostaje. Citatnost i ironija ovoga puta djeluju ponešto usiljeno, a nema  dobro znanih, vrckavih dijaloge. Craven se pomalo bori sa suspensom pa film u cijelini nije osobito strašan, a niti uzbudljiv. Najveći je problem filma usiljena završnica s preglumljenim negativcem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opet majmuni

    Planet majmuna: Postanak (Rise of the Planet of the Apes), red. Rupert Wyatt

    Piše: Dejan Durić
    Pogrešno odabrani, iznenađujuće bezlični James Franco je znanstvenik Will Rodman koji se igra Boga, ispočetka iz isključivo sebičnih pobuda jer želi izliječiti bolesna oca, što je opće mjesto svakoga sličnoga znanstveno-fantastičnoga filma. Ljubavna priča između Willa i Caroline (sasvim nezainteresirana Freida Pinto) ne vodi nikamo te predstavlja najobičniji dramaturški višak
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oktogon je zatvoren

    Harry Potter i darovi smrti, 2. dio (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2), red. David Yates

    Piše: Dejan Durić
    U drugom je dijelu Darova smrti redatelj ispravno odlučio da duljina ne prijeđe dva sata, čime je dobio na dinamizmu zbog čega je film mnogo ujednačeniji, a veći je naglasak stavljen na pustolovinu i atraktivnost. Yates je vješt zanatlija koji zna zanimljivo uprizoriti akcijske i pustolovne prizore te zaskočiti publiku raskošnim specijalnim efektima. Nije redateljski inovator, ali svoj posao sasvim solidno obavlja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Solidna zabava

    X-Men: Prva generacija (X-Men: First Class), red. Matthew Vaughn

    Piše: Dejan Durić
    Vaughn je spretan zanatlija koji zna dobro orkestrirati akcijske prizore i trudi se uravnotežiti akcijske i dramski intonirane dijelove, premda su u potonjima glavni nedostaci filma. Scenaristi su više pažnje posvetili koncipiranju same priče te su ponešto zapostavili svoje likove i njihovo sjenčanje. Unatoč nedostacima, X-men: Prva generacija još uvijek je prilično solidna zabava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuspjelo traganje

    Ljubav i druge nemoguće potrage (Love and Other Impossible Pursuits), red. Don Roos

    Piše: Dejan Durić
    odnosi među likovima odveć su simplificirani, a situacije s kojima se moraju nositi nabacane te na trenutke upadaju u pretjeranu melodramatičnost i patos, s nizom new age dijaloga koji djeluju poput svojevrsnih mantri kako se suočiti s gubitkom, očajem i patnjom. Natalie Portman tijekom svih devedesetak minuta filma djeluje manje ili više beskrvno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U potrazi za smislom

    Hanna, red. Joe Wright

    Piše: Dejan Durić
    I dok je Saoirse Ronan sasvim solidna i uvjerljiva u svojoj površno napisanoj ulozi, od Erica Bane i Cate Blanchett očekivali smo više, iako, treba reći, iz papirnato napisanih i stereotipnih likova nisu niti mogli više izvući. Posebice je jezivo gledati Cate Blanchett, inače vrsnu glumicu, kako se devedesetak minuta okreće na potpetici u svojoj besmislenoj ulozi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobar komad zabave

    Super 8 (Super 8), red. J. J. Abrams

    Piše: Dejan Durić
    Super 8 vješto i simpatično povezuje obrasce B-filma, horora, trilera, znanstveno-fanstastičnoga filma, filma katastrofe, s humornim i dramski intoniranim prizorima vezanim uz obiteljske situacije. Riječ je o filmu koji se izdiže iz razine konfekcijskih naslova za masovnu potrošnju i brzi zaborav te predstavlja onu vrstu komercijalnih filmova u kojima Hollywood, kada hoće, može biti zaista dobar ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osam minuta

    Izvorni kod (Source Code), red. Duncan Jones

    Piše: Dejan Durić
    Ponavljanje istih situacija s varijacijama autoru omogućuje da unatoč pretežnoj prostornoj ograničenosti gradira napetost, tim više što se naracija vodi na dvjema razinama koje Jones uspješno povezuje, u čemu mu je od velike pomoći bila dinamična i precizna montaža pa cjelina djeluje odmjereno, promišljeno i sasvim koncizno. Izvorni kod zabavan je i vrlo solidan film
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nevješto balansiranje

    Cijena istine (The Lincoln Lawyer), red. Brad Furman

    Piše: Dejan Durić
    Priča filma, sa svojim brojnim likovima i nekoliko podzapleta, više bi odgovarala američkim televizijskim kriminalističkim serijama, nego dugometražnoj filmskoj formi. Tim više što je redateljev stil, odnosno rukopis uvelike nadahnut televizijskim serijama tipa CSI. Cijena istine jedan je od onih filmova koji su zabavni za gledanje, ali se zaboravljaju odmah nakon odjavne špice
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Donnie Darko na opakom tripu

    Kaboom, red. Gregg Araki

    Piše: Dejan Durić
    Araki se poigrava s kulturnim normama te prevladavajućim kapitalističkim vrijednostima te statusnim simbolima vješto spajajući intimnu razinu priče s teorijama zavjere, kultovima i trilerskim obrascima, što postaje svojevrsni postupak prevrednovanja i nastojanja da se ocrta heterogen, disperziran i proturječan svijet u kojem likovi žive
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mlaka limunada

    Voda za slonove (Water for Elephants), red. Francis Lawrence

    Piše: Dejan Durić
    Ekranizacija bestselera Sare Gruen u adaptaciji Richarda LaGravenesea na papiru je vjerojatno izgledala kao čisti crowdpleaser. No u konačnici, Voda za slonove jedan je od onih pretencioznih filmova čiji autori vjeruju kako su pozvani da ispričaju veliku životnu priču te otkriju gledateljima pokoju životnu istinu. Riječ je o tipičnom sveameričkom filmu koji u teškim vremenima treba buditi optimizam ...pročitajte cijeli tekst...
  • Loš, lošiji, Sanctum

    Sanctum, red. Alister Grierson

    Piše: Dejan Durić
    Prvi veliki nedostatak Sanctuma katastrofalne su glumačke izvedbe, u tolikoj mjeri loše da se gledatelj s pravom pita nisu li autori ovog djelca tražili što bezličnije i nezainteresiranije glumce. Njihove facijalne ekspresije te izgovaranje replika na trenutke se jednostavno ne može gledati. Drugi problem je scenarij čiji autori očito nemaju dara za kreiranje uvjerljivih međuljudskih odnosa
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Superhik i(li) božanstvo

    DVD: Čovjek koji je pobijedio Amazonu (Big River Man), red. John Maringouin, Molly Lynch

    Piše: Janko Heidl
    Unatoč svojevrsnom potkopavanju Strelova autoriteta na više razina, Čovjek koji je pobijedio Amazonu na kraju ne ostavlja dojam ismijavanja, nego upečatljive – osobito u sekvencama koje pokazuju kako, iscrpljen plivanjem, Strel gubi razum – celuloidne posvete čija formalno-idejna ekscentričnost iznimno uspješno odražava ekscentričnost stila i postupaka svog protagonista
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Onaj koji je ostao neprimijećen

    Negdje (Somewhere), red. Sofia Coppola

    Piše: Dejan Durić
    Sredine u kojima se odvijaju filmovi Sofije Coppole od presudne su važnosti za samo značenje djela te su neraskidivo povezane s egzistencijalnim, psihičkim te emocionalnim kako stanjima, tako i preturbacijama likova. Glumačke kreacije danas gotovo zaboravljena Stephena Dorffa i Elle Fanning izvrsne su te uvjerljivost cjeline svakako počiva na njihovoj uspješnoj glumačkoj interakciji
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lijek za sve?

    Savršena formula (Limitless), red. Neil Burger

    Piše: Dejan Durić
    Savršenom formulom Neila Burgera ponosno defilira vrlo dobri Bradley Cooper,  a sekundira mu neočekivano rutinirani Robert de Niro. Ono u čemu je Burger najbolji zapravo je nedostatak ikakva zamorna moraliziranja. Prava su meta autorove kritike kapitalističko trčanje za uspjehom, profitom i lagodnim životom, Posrijedi je zabavan i solidan film koji je, uz spretnijega i pažljivijega redatelja, mogao biti puno bolji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Privid mirnoće

    Zečja rupa (Rabbit Hole), red. John Cameron Mitchell

    Piše: Dejan Durić
    Zbog naglaska na radu s glumcima te zahtjeva za njihovom velikom ekspresivnošću Cameron Mitchell im je u potpunosti podredio vlastiti redateljski rukopis. Njegov je stil jednostavan, a pristup krajnje reduciran. DeMarcova kamera mahom je usredotočena na lica glumaca, a funkcionalno iskorištena glazbena podloga dodatno doprinosi emocionalnom nijansiranju priče
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sam na stijeni

    127 sati (127 Hours), red. Danny Boyle

    Piše: Dejan Durić
    Boyleov redateljski rukopis neprimjeren je potrebama priče, a situaciju spašava izvrsni James Franco na čijoj glumačkoj ekspresivnosti film i počiva. Franco je uvjerljivo prikazao očaj i beznađe koje sve više obuzimaju njegov lik te ga u konačnici tjeraju na radikalne odluke. Njegova glumačka igra tako mnogo više doprinosi uvjerljivoj psihologizaciji lika, nego svi barokni Boyleovi redateljski potezi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žena zvana Hrabrost

    Čovjek zvan Hrabrost (True Grit), red. Ethan Coen, Joel Coen

    Piše: Dejan Durić
    U filmu je sve tako spilbergovski na svome mjestu da je teško pronaći mu neku vidljivu manu. Čovjek zvan Hrabrost vizualno je besprijekoran, a redatelji polagano i linearno, s mnogo pažnje za detalje, razvijaju svoju priču u kojoj je redateljski, nažalost, sve zapravo krajnje konvencionalno. Unatoč tomu, braća Coen i dalje ostaju iznad holivudskoga prosjeka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bezlična re-kreacija

    Ukradeni identitet (Unknown), red. Jaume Collet-Serra

    Piše: Dejan Durić
    Umjesto evociranja atmosfere, redatelj se opredjeljuje za izrazitu akcionost cjeline. Ukradeni identitet prošaran je mnogim automobilskim potjerama i tučnjavama u kojima Liam Neeson kao da se pokušava uhvatiti ukoštac s osobnom krizom srednjih godina jer nema drugoga objašnjenja za njegovo nastojanje da u posljednje vrijeme postane relevantan akcijski junak
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mamino srce

    Boksač (The Fighter), red. David O. Russell

    Piše: Dejan Durić
    Unatoč otrcanim i mnogim općim mjestima u priči scenaristi su nastojali dobro iznijansirati likove dijalozima koji ne vrijeđaju inteligenciju gledatelja. Razigran, na trenutke suptilno duhovit scenarij te Russellova dinamična režija uz glumačke kreacije Christiana Balea i Marka Wahlberga najjači su aduti filma. David O. Russell još jednom je pokazao kako je riječ o filmašu od kojeg možemo očekivati zanimljive filmove ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zamračenje uma

    Crni labud (Black Swan), red. Darren Aronofsky

    Piše: Dejan Durić
    Dijalozi među likovima nedorađeni su i sve samo ne suptilni. Koncept Casselova lika djeluje kao da je izvučen iz šund literature najgore vrste, a dijalozi koje vodi sa svojim balerinama pretenciozno su isprazni. Aronofsky cijelu priču pokušava zapakirati u artsy-fartsy celofan te publici prodati floskulu o velikom umjetničkom filmu s autorskom vizijom. Ipak, Natalie Portman je zaista dobra u svojoj ulozi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prljavi igraju prljavo

    Poštena igra (Fair Game), red. Doug Liman

    Piše: Dejan Durić
    Povratak mainstream korijenima za Limana ovoga puta znači pokušaj da se uhvati ukoštac s nešto zahtjevnijim i ozbiljnijim materijalom pa je silne akcijske orkestracije iz prethodnih uradaka zamijenio dramski intoniranim i nabijenim sekvencama, no, nažalost, u tom se pokušaju sasvim pogubio. Činjenica da je Poštena igra snimljena prema istinitom događaju za Limana je prevelik uteg
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Monotone zvijezde u egzotičnim kulisama

    Turist (The Tourist), red. Florian Henckel von Donnersmarck

    Piše: Dejan Durić
    Redatelj je snimio predvidljivu i ne osobito originalnu ljubavnu priču, no nije uspio uvjerljivo se pozvati na filmsku tradiciju te evocirati atmosferu sličnih filmova iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošloga stoljeća jer mu za to nedostaje duha i šarma te maštovitosti. Redateljevo se poimanje grada svodi tek na egzotičnu i lijepu kulisu kojom se kreću lijepi protagonisti, ušminkani do dosade ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez budućnosti

    Tri sljedeća dana (The Next Three Days), red. Paul Haggis

    Piše: Dejan Durić
    Haggis nažalost nema niti trunka smisla za razvijanje kompleksnijih odnosa među protagonistima pa su oni mahom površni. Također ne uspijeva povezati društveni segment priče s intimnim proživljavanjima članova obitelji Brennan. Kada iz priče iscrpi sva dramatična rješenja, glasno poseže za suzljivim pjesmuljcima kojima dodatno podiže ionako povisoku razinu patosa
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji