Hrvatski filmovi i serije

  • O reliktu prošlih vremena

    Parada, red. Srđan Dragojević

    Piše: Marijan Krivak
    Parada je, kao dobra komedija situacije i karaktera, vidljivi autorov napor ustupka publici koja nije baš najbolje prihvatila njegov prethodni film, skupi spektakl Sveti Georgije ubiva aždahu. Svejugoslavenski kontekst filma svjedoči i o želji za širim tržištem. Treba li žaliti što Dragojević ne snima filmove na tragu onih s početka karijere?  Procijenite sami uz zavodljivu kino-zabavu Parade
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na more!

    Odredište nepoznato, red. Ines Šulj i Vjeran Vukašinović

    Piše: Marijan Krivak
    Odredište nepoznato je i film ultimativne nostalgije. Priča je to o prijateljstvu... Sjeća li se još tko te riječi – Prijateljstvo? To vam je ono kad dvojica ili više njih bezrezervno vjeruju jedni u druge, ma koliko glupo to bilo! Max i Cigo i jesu takvi. Glupi do boli! Ali, baš zato, ljudskiji od onog ljudskog. Režijski, film savršeno funkcionira i vidi se da dugi vremenski period od ideje do filma nije prošao uludo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Očita parabola

    Ćaća, red. Dalibor Matanić

    Piše: Marijan Krivak
    Dijalozi ne čine inventivniji dio filma. Kao da Mataniću-piscu ponestaje municije što bi je predao Mataniću-redatelju. Stoga je distanciranost, koja postoji u svim dijalozima, prenijeta i na udaljenost kamere prema protagonistima. Iako je relativno dobro prošao u Puli, Ćaća nikako ne opravdava Matanićev potencijale. U mnogočemu, ostao je nedorečenim iskazom autorova talenta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Šarm djetinjstva

    Koko i duhovi, red. Danijel Kušan

    Piše: Dejan Durić
    Danijel Kušan je vrlo dobro i promišljeno prekrojio izvornik tako što je priču ponešto skratio te je usredotočio, a time i dodatno dinamizirao. Koko i duhovi odišu dinamikom i pustolovnošću, čime su svakako prihvatljivi i senzibilitetu današnje publike naviknute na holivudske vratolomije. Iako u filmu nema elektroničkih naprava ni skupih specijalnih efekata., u njemu je podosta šarma i duhovitosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • O ljudima i ... štakorima

    Josef, red. Stanislav Tomić

    Piše: Marijan Krivak
    Stanislav Tomić vrlo je zrelo uobličio svoj dugometražni filmski prvijenac. Josef ima sve karakteristike punokrvnog akcijskog filma, a ratno mu okružje služi i za suptilno ocrtavanje besmislenih, agresivnih ljudsko-životinskih nagona. Ako želimo potražiti i neke mane filma, to neće biti jednostavno. Možda tek zbrzanost nekih sekvenci koje su se mogle razviti dramski i emotivno nadahnutije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • (Pre)klasični format

    Slavenka ili o boli, red. Petar Krelja

    Piše: Vedran Jerbić
    Od samog početka Slavenke bode u oči odabir je (pre)klasičnog dokumentarnog formata, svojstvenog više televiziji no kino platnima. U vremenima kada se granica između dokumentarnog i igranog filma sve više briše, ustrajanje na linearnoj formi televizijskog dokumentarca može se činiti kao privrženost tradiciji, ali istodobno i kao nedostatak inovativnosti i robovanje didaktičnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lagano krčkanje

    Kotlovina, red. Tomislav Radić

    Piše: Marijan Krivak
    Kotlovina je trijumfalno protutnjala pulskim Festivalom. No, u mraku redovnog repertoara teško će biti neko svjetlo u tmini. Ako previše slikaš crno-bijelim kistom, nema raznobojnih životnih ideja. Film je to obrazovana i vješta redatelja, no koji svojom idejom i izvedbom ne donosi ništa novo u njegovu opusu. Premalo za autora koji će barem s tri važna filma ostati zapisanim u povijesti hrvatske kinematografije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Riječ je tijelom postala

    Besa, red. Srđan Karanović

    Piše: Marijan Krivak
    Miki Manojlović u Besi ostvaruje jednu od najdomljivijih uloga svoje bogate karijere. Sjetimo li se Mikija Rubiroze iz Karanovićeve kultne televizijske serije iz sedamdesetih, Grlom u jagode, uloga Azema opisuje puni krug njihove predane suradnje. Lik Albanca koji drži Riječ ima sve karakteristike heroizma, što ga Manojlović dosad nije utjelovljavao
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ugodno iznenađenje

    58. festival igranog filma u Puli, 9. - 23. srpnja, 2011., Nacionalni program: Josef, red. Stanislav Tomić

    Piše: Janko Heidl
    Režiran superiornom sigurnošću kakvu bismo pripisali redatelju velikog iskustva, Josef iznosi vizualno atraktivnu, dojmovno bogatu, raskošnom atmosferom natopljenu, istovremeno duhovitu i oporu, značenjima slojevitu priču s pozadine bojišnice koja se jednako uspješno bavi i posve osobnim i velikim društveno-politički-životnim temama koje bešavno sljubljuje u skladnu cjelinu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvije priče

    58. festival igranog filma u Puli, 9. - 23. srpnja, 2011., Nacionalni program: Korak po korak, red. Biljana Čakić Veselič

    Piše: Janko Heidl
    Načelno zanimljiv u prikazu majčinske požrtvovnosti i tipičnog odnosa majke i sina na pragu odraslosti, smješten u izrazito nepovoljne vanjske okolnosti, film u cjelini ostavlja okus one vrste hrvatskih ratno-domoljubnih filmova iz devedesetih kakve nismo voljeli, ponajprije zbog pretjeranog oslanjanja na stereotipe u postavci i redateljskim rješenjima te dojma zbrda-zdolne sklepanosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dva dana u životu psihopata

    58. festival igranog filma u Puli, 9. - 23. srpnja, 2011., Nacionalni program: Mrak, red. Dan Oki

    Piše: Janko Heidl
    Sadržajno tematski mrak duše izvedbeno je dočaran noirovskom likovnošću crno-bijele filmske fotografije, namjernom sporošću tempa ostvarenog razmjernom mirnim dugim kadrovima, manjkom događajnosti te, osobito, frustrirajućim nedostatkom razlaganja ubojitog djelovanja (ne samo) glavnog lika. Gledatelj kojega ovaj zahtjevan, ali dojmljiv film uspije uvući u svoj svijet, iz kina neće izići prazne glave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duh i žar mladosti

    58. festival igranog filma u Puli, 9. - 23. srpnja, 2011., Nacionalni program: 7 seX 7, red. Irena Škorić

    Piše: Janko Heidl
    Iako sve epizode nisu jednako uspjele (omjer: tri slabe do odrednje, četiri vrlo dobre do odlične), vrlo samosvojan film 7 seX 7 nudi podosta povoda za pomnije razmatranje i o njemu bi se moglo napisati dosta toga lijepoga, a ovom zgodom samo ukratko navedimo da je Irena Škorić pokazala hvalevrijednu maštovitost i razigranost u efektnom i neusiljenom variranju osnovnog modela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ubod neidentificirane bube

    58. festival igranog filma u Puli, 9. - 23. srpnja, 2011., Nacionalni program: Kotlovina, red. Tomislav Radić

    Piše: Janko Heidl
    Snimljen kao takoreći promatrački dokumentarac koji tek bilježi zatečenu realnost – dakako, vješto, ali, kako se kaže, neprimjetno redateljski osmišljenu i organiziranu u suvislu i zaokruženu cjelinu – Kotlovina nudi niz nenametljivo odličnih glumačkih izvedbi i obilje precizno zapaženih i izlučenih situacijskih i karakternih pojedinosti u kojima malo tko neće prepoznati sebe i stvarni život ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspješna miješavina realnosti i bajke

    58. festival igranog filma u Puli, 9. - 23. srpnja, 2011., Nacionalni program: Duh babe Ilonke, red. Tomislav Žaja

    Piše: Janko Heidl
    Sadržaju primjereno vizualno stiliziran film pomalo rastresite priče, slobodno i uspješno miješa realnost s bajkovitošću te obiluje nizom malih, u kontekstu cjeline funkcionalnih duhovitosti, u dramsku osnovu prpošno unosi sastojke mjuzikla, fantastike i strave te vješto dočarava dječje ponašanje i odnos mališana sa svijetom oko sebe, ponajprije u otjelovljenju neukočenih malih glavnih glumaca ...pročitajte cijeli tekst...
  • Malo može biti puno

    58. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 9. - 23. srpnja, 2011.: Ćaća, red. Dalibor Matanić

    Piše: Janko Heidl
    Uz vrsne glumačke izvedbe i nenametljivo upečatljivu filmsku fotografiju oštro hladne game što potcrtava ledenu neprobojnost zasebnih osobnih svjetova, film pokazivanja i dočaravanja napetosti te pitanja i promatranja, a ne film objašnjavanja uzroka, raščlanjivanja i davanja odgovora, Ćaća suptilno manevrira nejasnoćama međusobnog razumijevanja ljudskih bića ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oprečnost karaktera

    58. festival igranog filma u Puli, 9. - 23. srpnja, 2011., Nacionalni program: Fleke, red. Aldo Tardozzi

    Piše: Janko Heidl
    Snimljena fotoaparatom obojena naglašeno nerealističkom rasvjetom intenzivnih boja i video-reklamnospotovske estetike,, svojevrsna idiotska noć dviju dezorijentiranih novih najboljih prijateljica nudi dva živa i energična nova mlada ženska lica hrvatskog filmskog glumišta (Iskra Jirsak i Nika Mišković) i zanimljivo postavljeno razmišljanje o vrijednosti suosjećanja i zajedništva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Splet tajanstvenih događaja

    58. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 9. - 23. srpnja, 2011.: Koko i duhovi, red. Daniel Kušan

    Piše: Janko Heidl
    Smješten u Zagreb s početka osamdesetih, Koko i duhovi i izvedbeno-stilski izbjegava suvremene poteze, odnosno nenametljivo nastoji slijediti put nevidljive režije i umjerenog ritma kojim su se generalno kretali klasičnije zamišljeni filmovi ovdašnje kinematografije nastali u tom razdoblju te uredno i pregledno, uz obilnu pomoć bogate i sugestivne glazbe Dinka Appelta, priča priču
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspješno oživljavanje vremena

    58. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 9. - 23. srpnja, 2011.: Lea i Darija, red. Branko Ivanda

    Piše: Janko Heidl
    Lea i Darija uspješno oživljava  vrijeme otprije sedamdesetak godina, a priču koja u konačnici ostavlja dojam, da tako kažemo, izvedbeno standardnog filma s dodirima nadrealnoga, te iznosi uz popriličnu redukciju dijaloga i uz oslanjanje na nizanje ilustrativnih istržaka radije negoli što se oslanja na klasičniju razradu i zaokruživanje dramskih prizora i uzročno-posljedičnih sekvenci
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između drame i parodije

    The Show Must Go On, red. Nevio Marasović

    Piše: Marijan Krivak
    Glavni je problem Marasovićeva The Show Must Go On u njegovu postavu koji »levitira« na granici između drame i parodije. Prikaz futurističkog krajolika digitalne provenijencije balansira na tankoj granici između ozbiljne ideje filma i neozbiljnih, nesuvislih likova, obuzetih svojim medijskim ulogama. Film ne uspijeva zaokružiti svoje humanističke ideje u sugestivnu cjelinu...pročitajte cijeli tekst...
  • Da se ne zaboravi

    20. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 4. – 9. travnja 2011.: Dokumentarni filmovi (2)

    Piše: Vedran Jerbić
    Ratni reporter Silvestera Kolbasa film je koji se svakako izdvojio i koji nadilazi tematski okvir kojim se bavi i uspijeva zagrabiti dublje u metanarativni bunar. Zaustavljeni glas Višnje Starešine govori o novinaru Hrvatskog radija Siniši Glavaševiću za vrijeme opsade Vukovara. Riječ je o pristupačnom, emotivnom ali i izrazito angažiranom ostvarenju koje nas upoznaje i sa slabo poznatim zbivanjima tijekom opsade ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako zavesti ženu?

    20. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 4. – 9. travnja 2011.: Dokumentarni filmovi (1)

    Piše: Vedran Jerbić
    Posebno zabavan bio je dokumentarac Gorana Devića Don Juan: Oprostite gospođice  koji nas upoznaje s radionicom o zavođenju žena održanom u Zagrebu. Devićev pristup odlikuje ironijski odmak od same teme pa će kroz neuspjeh protagonista da zavedu makar ijednu ženu u svojoj donjuanovskoj odiseji autor zapravo provući misao da u zavodničkom biznisu pravila jednostavno nema ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iščitavanje na više razina

    Ratni reporter, red. Silvestar Kolbas

    Piše: Vedran Jerbić
    Iako eksplicite lišen političkog seciranja teme, Ratni reporter ipak uspijeva pokazati kompleksnost ratne stvarnosti koja nadilazi medijsku prezentaciju i ideološku konfrontaciju. Jedno je to od onih ostvarenja koja otvaraju više pitanja nego što nude odgovora, ali zato tjeraju gledatelja da im posveti više vremena kako bi se snašao u kontekstualnom labirintu i pohvatao sve autorove metarazine ...pročitajte cijeli tekst...
  • U potrazi za korijenima

    Mila traži Senidu, red. Robert Tomić Zuber

    Piše: Dejan Durić
    Tomić Zuber autor je preglednog redateljskoga rukopisa koji se ograničava na pregledno i linearno-kronološko iznošenje materijala kako bi u konačnici pokušao zaokružiti i poentirati vlastitu priču. No, nepotrebno insistira na sentimentalnosti, povišenom patosu te neprestanom kadriranju suznih očiju protagonistice što stvara učinak suprotan od očekivanoga
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuspjeli izlet

    2 sunčana dana, red. Ognjen Sviličić

    Piše: Marijan Krivak
    Film koji bi po žanrovskom postavu trebao ponajprije biti triler nema nikakva suspensea. Čak i kad bi se on i mogao zbiti, autor ga naprasno prekida otvorenim krajem! (No, on ostaje toliko otvorenim da gledatelj nije toliko zamišljen nad sudbinom likova, nego ponajprije zbunjen.) 2 sunčana dana brzo će proći. Nadam se da je Sviličić već smislio nešto mnogo bolje i pametnije što će trajati više od dva dana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kapitalizam koji razara obitelji

    Neke druge priče, red. Ivona Juka, Ana Maria Rossi, Ines Tanović, Marija Džidževa, Hanna Slak

    Piše: Marijan Krivak
    Redateljica najbolje, Hrvatske priče, Ivona Juka izbjegava u odnosu muškarca i žene bilo kakvu stereotipnost ženskog pisma. Precizno posložena priča naginje artizmu, koji pritom ne gubi neku narativnu suvislost. Kao cjelina Neke druge priče sasvim su shizofren film. Ipak, pojedini segmenti (pa i oni lošiji) nose jako zanimljive sekvence. A što drugo i tražiti od filmskog omnibusa?
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Daleki domet kratkoga metra

    Torta s čokoladom, red. Doroteja Vučić; Pola ure za baku, red. Jure Pavlović

    Piše: Katarina Marić
    Šarmantan i stvaralački lepršav, potentan kratkiš Torta s čokoladom film je stilizirane visoke estetike, vizualno promišljene vrsne fotografije i posvemašnjeg retro-ugođaja s Mirjanom Karanović u glavnoj ulozi. Zrelo odabrana tema, dobra ideja i optimalno zaokružena priča, oslobođenost od suvišne stilizacije te smirena režija glavni su aduti filma Pola ure za baku u kojem nastupa uvijek odlična Marija Kohn ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji