Hrvatski film

  • Kap mašte rješava probleme

    Art-kino Metropolis, Zagreb: serijal Profesor Baltazar

    Maštovitošću i pozitivnom energijom, a u prvome redu jer istinski želi pomoći, Profesor Baltazar uvijek uspijeva riješiti probleme svojih sugrađana iz šarenoga Baltazargrada, poput pravog dobrog duha grada. Kultni status taj je crtić postigao i zbog svojih ideja o nenasilju i specifičnom, posvemašnje baltazarskom načinu rješavanja nedoumica – edukativnom ali ne neprimjereno didaktičnom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Remek-djelo stare škole

    Tajna Kellsa (The Secret of Kells), red. Tomm Moore, Nora Twomey

    Priča nosi jednostavnu poruku o slijeđenju vlastitoga puta kreativnosti, a bazno je folklorno indikativna dječačka pustolovina, na kojoj se dokazuje hrabrost, mudrost, i čistoća srca, a budući je djelo u religioznom kontekstu (dječak je redovnik), i vjera pojedinca. Tajna Kellsa je intrigantan i fascinantan film, visokog dramatskog naboja i privlačnosti, čista paleta ljepote ...pročitajte cijeli tekst...
  • Put presvučen ledom

    Majka asfalta, red. Dalibor Matanić

    Piše: Marijan Krivak
    Siromaštvo duše socijalno-dramski je upotpunjeno opipljivim siromaštvom. Ono što se Matanićevoj Majci asfalta može prigovoriti jest scenaristička nepouzdanost, pa i neuvjerljivost. Kraj s guranjem automobila zanimljiv je, ali nejasne simbolike. I neke druge dramaturške elipse narušavaju jasnoću priče. Dakle, scenaristički je posao ostao u znatnom nesrazmjeru sa sugestivnim ozračjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Šumska stvorenja

    Šuma summarum, red. Ivan-Goran Vitez

    Piše: Marijan Krivak
    Šuma summarum primarno je alegorija. Ispod oblande crnohumorne, bizarne, horor-komedije krije se socijalna žaoka koja film čini baš političkim. Upravo u ovome vidim i univerzalnost Vitezove društvene kritike. Jer, iako namah osvaja svojom dinamičkom režijom i minucioznom karakterizacijom velikog broja likova, film mi se čini još važnijim, ponajprije zbog te svoje dimenzije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se trči zavičajni krug

    Sedamdeset i dva dana, red. Danilo Šerbedžija

    Piše: Marijan Krivak
    Film nesporno nudi nekoliko vrlo duhovitih, komički uspjelih sekvenci. Posebice se može reći da su to dijalozi koji uspjelo skidaju lokalni mentalitet. No, već u prelasku na razinu tjelesnog grotesknost guši duhovitost. Predvidljiva dramaturgija, zapravo i komediji oduzima zanimljivost. Pitoresknost cjelokupnog dojma najviše ističe već poslovično odlični Rade Šerbedžija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raznolike atrakcije

    6. 25fps, Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa, Zagreb, 22. – 26. rujna 2010.

    Piše: Marijan Krivak
    Dobitnik Grand prixa kritičarskog žirija Monolog Laure Prouvost dinamički je video-rad s uravnoteženom uporabom tri elementa: slike, govora i pisanog teksta. U njihovu razbarušenom miješanju dešava se uspjeli zabavni ironijski pomak prema navlastitoj građi. Projekt drukčijeg, pomaknutijeg pristupa filmu, održava svoju kvalitetu, a ma i svoju publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neshvaćeni riječki buntovnik

    Kamo?, red. Aleš Suk, Art-Kino Croatia, Rijeka

    Piše: Dejan Durić
    Puno lomljenja tanjura i čaša, zaglušujućih auditivnih eskapada, prevrtanja stolova i ponešto semantički porozna simbolika (primjerice, prva slika tako očito progovara protiv patrijarhalnoga očinskoga zakona te malograđanskoga mentaliteta, a svakako nije jedina) od ovoga filma čine tek zanimljivu stilsku vježbu, a njegov značaj mnogo je važniji zbog naznaka oživljavanja filmske produkcije u Rijeci....pročitajte cijeli tekst...
  • U tamnoj igri

    Blizine, red. Zdravko Mustać

    Piše: Marijan Krivak
    Je li Mustać uspješno debitirao u medijski najprestižnijoj domeni cjelovečernjeg igranog filma? Namah iskazano, i (više) jest i (manje) nije! Blizine su film koji ponajviše plijeni atmosferom. Naime, ozračje filma boje tek dvoje likova koji su (da li?) slučajno zajedno zatvoreni u kabini lifta. Stiješnjenost prostora, time i vizure, na neki način stješnjuje i gledatelja s likovima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veslima do Južnog pola

    20. Animafest, svjetski festival animiranog filma, Zagreb, 1. – 6. lipnja 2010., Natjecanje filmova za djecu

    Piše: Goran Ribarić
    Izgubljeno i nađeno (Lost and Found) Philipa Hunta, priča čarobnu priču o usamljenosti i prijateljstvu. Jednoga dana dječak na kućnom pragu pronalazi pingvina i odlučuje ga vratiti kući na Južni pol. Animacijski svjež i prekrasan, uz zanimljivu radnju koja plijeni pažnju, Izgubljeno i nađeno najbolji je film programa, što potvrđuje i nagrada za najbolji film dječjeg programa, ali i nagrada festivalske publike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Još crtića za Veliko natjecanje imamo

    20. Animafest, svjetski festival animiranog filma, Zagreb, 1. – 6. lipnja 2010., Velika panorama

    Piše: Goran Ribarić
    Velika panorama nije osobito oduševila, no iz mora animiranih filmova izdvojilo ih se nekoliko koji su zaslužili mjesto u glavnom programu. Među takvima su i sjajni Guliver Zdenka Bašića koji zaslužuje da se pojavi na nekom od dostupnijih medija i Ništa ne traje vječno Darka Vučenika koji odličnom i pomalo zastrašujućom animacijom od slatkog ružičastog, čupavog zeke stvara unakaženo čudovište ...pročitajte cijeli tekst...
  • Animacijski dnevnici

    20. Animafest, svjetski festival animiranog filma, Zagreb, 1. – 6. lipnja 2010., Veliko natjecanje 4 i 5

    Kratkometražno je izdanje ovog Animafesta u svom je Velikom natjecanju pokazalo uistinu golemu većinu kvalitetnih naslova te unatoč sve širem pristupu internetu i mogućnosti gledanja kratkometražne animacije putem tog medija, prezentiralo popriličan broj naslova koji prkose konvencionalnom mainstream filmu i koje se može vidjeti isključivo na festivalski način
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crtež vremena

    20. Animafest, svjetski festival animiranog filma, Zagreb, 1. – 6. lipnja 2010., Veliko natjecanje 3

    Jako se ponosim tobom remek-djelo Dona Hertzfeldta realizirano je jednostavnim crtežom, no krcato je višeslojnošću – nadrealističnost i efekt začudnosti postiže upravo načinom verbalne interpretacije slikovnoga prikaza, a sve rezultira mračnohumornom tragikomičnošću te dubokim egzistencijalnim i filozofskim promišljanjima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Imati kičmu

    20. Animafest, svjetski festival animiranog filma, Zagreb, 1. – 6. lipnja 2010., Veliko natjecanje 2

    Među filmovima drugog bloka Velikog natjecanja posebno su se istaknuli radovi već renomiranih svjetskih autora poput Estonaca Olge i Priita Pärna ili kanadskog Oscarovca Chrisa Landretha. Ronioci na kiši dvojca Pärn film je posebne, nesvakidašnje poetike i atmosfere, protkan sugestivnim ominozno-bizarnim i nadrealnim snovima junakinje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priroda se budi

    20. Animafest, svjetski festival animiranog filma, Zagreb, 1. – 6. lipnja 2010., Veliko natjecanje (1)

    Već u prvom bloku Velikog natjecanja 20. Animafesta, u njegovu kratkometražnom izdanju, vidjeli smo osam naslova posve različitih tehnika. Bilo je tu 3D i 2D animacije, crteža na papiru, kompjutorske i lutka animacije, kolaža i rotoskopije, a festival je otvorio odličan francuski debitantski uradak Vrištala sam protiv života. Ili za njega mlade Vergine Keaton ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na putu

    Kino Tuškanac: Kratki utorak, 20. travnja 2010. - Produkcija Factuma

    Piše: Goran Ribarić
    Projekcijom odličnih dokumentarnih filmova trojice mladih filmskih autora podsjeća koliko je bitno imati Kino Tuškanac i Art kino Croatia gdje možemo pogledati ove male dokumentarne bisere. Filmovi su toliko različiti i dobri, svaki za sebe, da je nemoguće odrediti boljega, što daje nadu u budućnost hrvatskog dokumentarnog filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slavlje animacije

    19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Nagrađeni filmovi

    Dobitnik Velike nagrade DHF za najbolji film prekrasni je Guliver svestranog umjetnika Zdenka Bašića – slojevita, snovita alegorija nastala kao promišljena, meditativna interpretacija na Swiftovu epizodu s Liliputancima, možda jest burtonovske začudne inspiracije (s rusko-japanskim primjesama), ali buja i treperi vlastitim unutrašnjim svjetlom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Reprodukcije zbilje

    19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Dokumentarni filmovi

    Ono što je vidljivo u u ovogodišnjoj selekciji dokumentaraca jest šira lepeza obrađenih tema od inače prevladavajućih socijalnih. Intimnim pričama o pojedincima, angažirano ili promatrački, čistim ili liričnijim dokumentarističkim pristupom, domaći autori tako su se još jednom potvrdili umješnim potpisnicima reprodukcije zbilje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Donositelji sna

    19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Eksperimentalni filmovi

    Najbolji eksperimentalni naslov, uz Sky Spirits te Trg / 20.stoljeće na filmu Hrvoja Juvančića, svakako je Arheo 29 Vladislava Kneževića. Vintaž auru postiže (potpomognut komornim scoreom Viktorije Čop) sepijastom kamerom, tek neznatno oživljavajući stare fotografije iz 1920-ih – ali dovoljno da prizove njihov nostalgičan, zamrznuti, sjetan život koji je pojelo vrijeme ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snovita alegorija

    19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Animirani filmovi

    Ponajbolji prikazani animirani naslov ovogodišnjih DHF je Guliver svestranog umjetnika i talentiranog ilustratora Zdenka Bašića – slojevita, snovita alegorija nastala kao autorova promišljena, meditativna interpretacija na Swiftovu epizodu s Liliputancima, možda jest burtonovske začudne inspiracije, ali buja i treperi vlastitim unutrašnjim svjetlom. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glamur i psovke

    19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Igrani filmovi (2)

    Kinkachoo Daine Oniunas-Pusić među najzanimljivijim je prikazanim naslovima. Film kroz dva para ocrtava suvremeni problem (ne)komunikacije (prvi par korisnik se sporazumijeva govornim znakovima; a drugi je nositelj iščašena, ioneskovski fragmentarna verbalnog), kreirajući dramu gotovo skandinavskog, minimalističnog filmskog senzibiliteta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Anđeli i čokolada

    19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Igrani filmovi (1)

    Ponajbolji film prvoga igranofilmskog dana je Torta s čokoladom svestrane Doroteje Vučić, stilizirane visoke estetike, vizualno promišljene vrsne fotografije i posvemašnjeg retro-ugođaja à la Julie i Julia, s Mirjanom Karanović kao kuharicom koja nakon cjeloživotna kuhanja za brojnu obitelj kad ostane sama ne vidi smisla nastaviti dalje; a vjeru u život vraća joj briga za mladog beskućnika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljivost ideje i slabosti realizacije

    Lica glumice, red. Ana-Marija Bokor

    Piše: Goran Ribarić
    Autorica od Ane Begić i Bojane Gregorić-Vejzović nije uspjela izvući osobnost ni dobiti živopisnost filmskog lika. One se ne razlikuju previše od drugih kolegica koje se samo povremeno pojavljuju. U razgovorima s Doris Šarić Kukuljicom i Marijom Sekelez redateljici je uspjelo kamerom zabilježiti osjećaje u njihovim razmišljanjima o glumačkom poslu i vlastitim životima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Filmski esej

    Zvuk insekata: Bilješka o mumiji (The Sound of Insects: Record of a Mummy), red. Peter Liechti

    Piše: Janko Heidl
    Poželimo li kategorizirati Zvuk insekata, najprimjerenije bi ga bilo svrstati u eksperimentalne filmove. autor eksperimentira i istražuje, pomiče i briše zamišljene granice klasifikacija, kategorija, vrsta i rodova te sastojke i postupke igranog i dokumentarnog koristi da bi ostvario djelo kakvo mu se čini najprimjerenijem za ono što želi izraziti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mlaka posveta seksualnom avanturizmu

    Neka ostane među nama, red. Rajko Grlić

    Piše: Marijan Krivak
    Kakav je, zapravo, Grlićev film? Je li to komedija, obiteljska drama, nostalgična erotska kino-literatura, vodvilj? Sve pomalo, ali bitno i ništa od svega toga. Pravi je problem filma nemogućnost empatije s njegovim dramsko-komičnim karakterima, jer oni nisu ni dramski ni komični. Kako taj redatelj zna uobličiti sižeje koji su sugestivniji, znamo iz njegovih kreativno najplodnijih osamdesetih
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osebujno žensko pismo

    Na putu, red. Jasmila Žbanić

    Piše: Marijan Krivak
    Na putu je vrlo iskren i dobar film koji plijeni vizualnom i nadasve sadržajnom autorskom poetikom iskazanom suverenim vođenjem filmske pripovijesti i njezinih likova. Posebice plijeni glavni ženski lik Luna, koja vedrinom i životnom energijom, toplim bojama iscrtava vizualne konture ljubavne priče filma, ali i osebujno žensko pismo ispisano u cjelini ostvarenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visoki dosezi kratkometražnog filma

    Kino Tuškanac: Kratki utorak, 2. ožujka 2010. - Produkcija Kinorame

    Piše: Goran Ribarić
    Zbog nedostatka interesa televizijskih kuća za prikazivanje hrvatskih kratkometražnih filmova, Hrvatski filmski savez ih planira prikazivati kroz deset utoraka (šest u prvoj polovici godine, a četiri u drugoj) u kinu Tuškanac. Prva večer kratkog filma prošla je u znaku produkcijske kuće Kinorama koja je predstavila pet filmova
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tko čeka, taj se načeka

    1. festival hrvatskog animiranog filma, Kino Europa, Zagreb, 20. i 21. veljače 2010. – Druga večer

    Piše: Goran Ribarić
    Najbolji je film druge festivalske večeri, što su potvrdili i glasovi publike, film Kolinje Marka Dješke o Prascu koji živi u gradu, odlazi na posao s drugim životinjama, no progoni ga mesar jer je vrijeme kolinja. Film je smisleno zaokružena cjelina, vizualno prekrasno ispričana 2D animacijom, a kroz radnju nas vodi odlična glazba Biance Ban
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Putem hrvatske animacije

    1. festival hrvatskog animiranog filma, Kino Europa, Zagreb, 20. i 21. veljače 2010. – Prva večer

    Piše: Goran Ribarić
    Vrhunac prve večeri bio je film Moj put Veljka Popovića koji obrađuje vječne teme odrastanja i sazrijevanja te života općenito kroz priču o cipelama i kamenčiću u njima. Film je zaokružena cjelina, vizualno prekrasno ispričana 2D animacijom. Radi se o svakako najboljem filmu na festivalu što je potvrdio i žiri Glavnom nagradom za najbolji autorski film
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Psi rata

    Crnci, red. Zvonimir Jurić, Goran Dević

    Piše: Marijan Krivak
    Veličina teme smrti nije se uobličila u primjeren umjetnički iskaz. No, ne budimo prestrogi... Jurićev i Devićev film umnogome je dojmljiv. Vizualno je jezovit kroz mračne filtre fotografije Branka Linte, potresajući nas i doslovno kamerom iz ruke. Ona nas, pak, uvlači u subjektivan pogled nekog između bespomoćnih likova koji su doista psi rata
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav uhvaćena kamerom

    Zajedno, red. Nenad Puhovski

    Piše: Marijan Krivak
    Među pričama najdojmljivija je ona Milke i Ratke. Autorova simpatija/empatija sa protagonisticama vidljiva je u svakom kadru. Ratka odlazi i njihov je rastanak emotivni vrhunac filma. Ratkine suze djeluju doista uvjerljivo i nepriređeno te priznajem da su me doista dotakle. Puhovski je sjajnim dokumentarističkim nervom kamere uhvatio... ljubav! ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji