Hrvatski filmovi i serije
-
Čovjek ispod stola, red. Neven Hitrec
Piše: Goran Ribarić
Čovjek ispod stola lako bi funkcionirao kao lagana komedija s fantastičnim krajem. Dojam je da je Hitrec film snimao kao komediju, ali se kasnije, u montaži odlučio cijelu stvar uozbiljiti i naglasiti socijalni element. Ozbiljnim dramskim pretenzijama u ovom prenatrpanom filmu, koji je k tome i toliko kratak, cjelina je izgubila na uvjerljivosti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Dokumentarni filmovi Vedrana Šamanovića
Piše: Janko Heidl
Iz Šamanovićevih filmova možemo vidjeti da ga je resila jedna od najvažnijih vrlina filmskog snimatelja – one zanatsko-tehničke se, pretpostavljamo, podrazumijevaju – a ta je da je s redateljima surađivao, odnosno da je fleksibilno i kreativno, zajedno s njima, umio osmisliti i u djelo provesti koncepciju filmske fotografije koja najviše odgovara filmu
...pročitajte cijeli tekst...
-
U zemlji čudesa, red. Dejan Šorak
Piše: Goran Ribarić
Scenarij ima klasičnu dramsku strukturu, no slaba strana su mu dijalozi. Oni su nerijetko plošni, nemaštoviti i ponekad zvuče kao da ih nitko nikada ne bi izgovorio u stvarnom životu. Prečesto opisuju radnju, umjesto da to čini slika...Franjo Kuhar, iskusni glumac hrvatskog kazališta, konačno je zakoračio u filmske vode. On u liku Rome podiže film odličnom glumom, baš kao i mladi Goran Bogdan u ulozi glavnog negativca ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dokukino Croatia: Kavijar konekšn, red. Dragana Nikolića; Plati i ženi (Cash and Merry), red. Atanas Georgiev; Sretna zemlja, red. Goran Dević
Piše: Katarina Marić
Kavijar konekšn, Plati i ženi i Sretna zemlja na različite načine progovaraju o aktualnim a pomalo i nelagodnim temama uvijek zadržavajući obrambeno-crnohumornu notu. Odabrane teme sva tri redatelja prikazuju s punom posvetom tematiziranome materijalu, nimalo konvencionalno, ne libeći se dubljeg zadiranja u srž obrađivanih problema ...pročitajte cijeli tekst...
-
omnibus Zagrebačke priče
Piše: Marijan Krivak
Ne trudeći se objediniti nespojive autorske poetike nekim suvislijim organizacijskim načelom, dijelovi omnibusa tvore začudni učinak. A taj je, tek naoko, neočekivan i apsurdan. Naime, Zagreb u Zagrebačkim pričama zapravo je prije ruralan negoli urban. Mnogo je više balkanski negoli mitteleuropski. S druge strane, ljudskiji je na filmu negoli je to u svom kvazi-realitetu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Vjerujem u anđele, red. Nikša Sviličić
Premda Sviličićev uradak nije bez slabosti ili, preciznije, nedovoljno razrađenih potencijala, on nikako nije puki pretenciozni i prazni caput mortuum, kakvim se medijski nastoji prikazati; radije sentimentalno-nostalgična apoteoza ljepote i prohujalih vremena. Redatelj je film učinio omažem filmovima i autorima kojima se divi ili su ga na bilo koji način obilježili
...pročitajte cijeli tekst...
-
Dokukino Croatia: Hrabro i na rezultat, red. Dejan Aćimović
Piše: Katarina Marić
Hrabro i na rezultat u središtu interesa ima snažnu ličnost, pravog suvremenog heroja iz susjedstva. Prvi hrvatski slijepi atletičar-paraolimpijac Petar Bešlić slijep je no ne prepušta se malodušju pred hendikepom; štoviše, njegova volja, hrabrost i pravi sportski duh naprosto su inficirajući i nadasve poticajni. Ganutljivu priču redatelj prezentira bez imalo patetike ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dokukino Croatia: Sevdah, red. Marina Andrée
Piše: Katarina Marić
Primjereno poetična filmska sevdalinka Marine Andrée postaje vrlo intimna proslava bosanskog kulturnog identiteta i ljepote tradicije, ispunjena prepoznatljivim vizualnim kodovima – okusima, bojama, mirisima – s duhovima Šantićeve Emine i Heinove Azre kao kulturnoreferencijalnih evokacija sevdaha
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kenjac, red. Antonio Nuić
Piše: Marijan Krivak
Premda traje kraće od sat i pol film se čini beskrajno dugim. Razočarenje je tim veće kada se vidi slabašnost raspleta. Možda je najupitnijom u Kenjcu vrlo providno ključna sekvenca na jezeru nakon koje Boro jednostavno progleda! Najednom shvaća da je ona najvažnija osoba koja ga je izvukla iz gliba. Preeksplicitno je i banalno!
...pročitajte cijeli tekst...
-
Metastaze, red. Branko Schmidt
Piše: Marijan Krivak
Žargon ulice, prepun psovki, pruža onima koji uspiju sastrugati njihove naslage, nadasve punokrvni žanrovski film. Kamera iz ruke, sumorna fotografija, no prije svega sjajna glumačka improvizacija učinili su od Metastaza film koji bi trebao biti više od plakatno transponirane kritike populističkog nacionalizma ...pročitajte cijeli tekst...
-
Buick Riviera, red. Goran Rušinović
Piše: Marijan Krivak
Buick Riviera prvi je Rušinovićev ozbiljan film. Njegovo odrastanje kao autora. Pod ozbiljan i odrastanje mislim na to da je prvi put pokušao uhvatiti emociju protagonista. Učiniti ih opipljivima, od krvi i mesa. Jednostavno, učiniti ih dramskim karakterima. U cjelini, patetika filma je umjerena, a njegova je alegorika suvislo ukomponirana u cjelinu ostvarenja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Ničiji sin, red. Arsen Anton Ostojić
Piše: Dejan Durić
Unatoč nekim zamjerkama, Ničiji sin je solidna i poprilično oštra, dakako u pozitivnom smislu, studija hrvatske društvene stvarnosti te priča o rasapu identiteta, kako individualnoga tako i kolektivnoga. Valja reći i da je film vizualno dobro oblikovan te izdvojiti vrsne glumačke izvedbe Alena Liverića i Mustafe Nadarevića ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv