Ukratko
prosinac 2017.
-
BEZ ZAKONA (Song to Song)
romantična drama, red. Terrence Malick
uloge: Ryan Gosling, Rooney Mara, Michael Fassbender, Natalie Portman, Cate Blanchett
SAD, 129 min, 2017, Blitz
Unikatan i prepoznatljiv Malickov spoj gotovo dokumentarističko-voajerističkog spontanog kadriranja i snovito-sjetnog, lirsko-poetskog, rubno eksperimentalnog pristupa visoko estetične fotografije (Emmanuel Lubezki) s tademarkovskim meandričnim i ogoljujućim voiceover unutarnjim monolozima likova (zaokupljenih melankolično-filozofskim egzistencjialističkim promišljajima), karakteristike su i ovog vrlo dobrog naslova o ljubavnom trokutu u svijetu glazbene industrije. Poseban je kuriozitet da je sniman tijekom Austin City Limits festivala, pa kadrovima u brojnim cameima defiliraju kultna imena poput Johna Lydona, Iggyja Popa ili Patti Smith; baš kao i brojne glumačke zvijezde (Val Kilmer, Holly Hunter) od kojih mnoge nažalost nisu ni uspjele upasti u finalnu verziju (Benicio Del Toro ili Christian Bale, primjerice).MOJ ŽIVOT BEZ MENE (Wakefield)
drama, red. Robin Swicord
uloge: Bryan Cranston, Jennifer Garner, Beverly D'Angelo, Pippa Bennett-Warner
SAD, 106 min, 2016, Blitz
Ekranizacija kratke priče Nathaniela Hawthornea, snimljena u svega 20 dana, s zanimljivom i inteligentnom, apsurdističkom premisom – o svojevoljno otuđenom pojedincu koji odlučuje vlastiti život promatrati iz prikrajka, ipak je ponešto preduga sarkastično-crnohumorna (gotovo mono)drama, s poprilično antipatičnim arogantnim protagonistom na deluzionalnom ego-tripu s kojim se teško povezati i(li) ga razumjeti, te koja s motivom iznenadnog izostanka pojedinca iz života drugih koji su ga dotad okruživali svakako segmentalno evocira Caprin Divan život (It’s A Wonderful Life, 1946). Naslov je to ipak drukčiji od drugih – izdvojen iz mase štancanih holivudskih uradaka koji preplavljuju tržište, i mogao bi donekle rezonanirati s nešto zahtjevnijom publikom.2:22
mystery, triler, red. Paul Currie
uloge: Michiel Huisman, Teresa Palmer, Sam Reid, Remy Hii
SAD, Australija, 98 min, 2017, BlitzKad niz naizgled nasumičnih događaja postane uporno repetitivan i uzorkovan na dnevnoj bazi, kontrolor leta Dylan - koji ima poseban talent uočavanja i prepoznavanja algoritamskih shema, počinje opsesivno vjerovati u ominoznost i dublje značenje navedenih sinkronicitetnosti. Iako nepotpun, nezadovoljavajuć i prepun rupa, 2:22 je ipak potentna i pitka napetica koji nažalost razočarava baznom plitkošću i prvoloptaškim razrješenjem svojih metafizičkih i transcendentalnih pitanja kojima se pokušava baviti; pohvale prije svega idu redateljevu osjećaju za hvatanje ritma i pulsa (vele)grada kroz svakodnevne a uvijek svježe opetovanosti.
DIVLJI PSI (Dog Eat Dog)
kriminalistički, akcija, red. Paul Schrader
uloge: Nicolas Cage, Willem Dafoe, Christopher Matthew Cook, Paul Schrader
SAD, 93 min, 2016, Blitz
Nezgrapan i kontraefektivan pulp-šund krimić koji nakon efektnog sociopatsko-halucinogenog i iznimno brutalnog uvoda - smještenog u kičasti ružičasti milje, u silnoj želji stvoriti nekakav frenetičan, intelektualno crnohumoran i zajedljiv tarantinovsko-ritchievski amalgam ( o tri sitna kriminalca na posljednjem posliću), razotkriva se isključivo kao amaterski iritantan i nonsensno isprazan eksploatator otrcanih žanrovskih konvencija (poglavito katastrofalno nesklapno, kakofonijsko finale kakvog se ne bi posramili ni ponajbolji primjerci b-produkcije).© Katarina Marić, FILMOVI.hr, 20. prosinca 2017.
Piše:

Marić