KOKO I DUHOVI
(Koko i duhovi)
obiteljski pustolovni
red. Daniel Kušan
uloge: Antonio Parač, Nina Mileta, Kristian Bonačić, Filip Mayer
Hrvatska
90 min, 2011.
Continental
Danijel Kušan je vrlo dobro i promišljeno prekrojio izvornik tako što je priču ponešto skratio te je usredotočio, a time i dodatno dinamizirao. Koko i duhovi odišu dinamikom i pustolovnošću, čime su svakako prihvatljivi i senzibilitetu današnje publike naviknute na holivudske vratolomije. Iako u filmu nema skupih specijalnih efekata, u njemu je podosta šarma i duhovitosti ...pročitajte cijelu kritiku...
ĆELIJA 211
(Celda 211)
akcijska drama
red. Daniel Monzon
uloge: Luis Tosar, Alberto Ammann, Antonio Resines
Španjolska
113, 2009.
VTI
Zanemarimo li originalnost startnoga motiva,Ćelija 211 nije puno više od inih zatvorskih,vrlo muških drama; ipak, zahvaljujući brzom tempu i intenzivnom ritmu, spektakularnim scenama nasilja, bez razrijeđenosti, zastoja ili nepotrebna odgađanja, odnosno snažnoj moralnoj pouci, ostaje naslovom koji u svakom trenutku uspješno zadržava gledateljevu pozornost ...pročitajte cijelu kritiku...
JANE EYRE
(Jane Eyre)
romantična drama
red. Cary Fukunaga
uloge: Mia Wasikowska, Michael Fassbender, Jamie Bell
SAD
120 min, 2011.
Discovery
Posrijedi je vrlo dobar i promišljen film redatelja koji ima razvijen osjećaj za vrijeme i prostor te se ne libi svojim gledateljima ponuditi modernu filmsku interpretaciju klasičnoga romana. Drugim riječima rečeno, Fukunaga ne nastoji tek prenijeti roman na veliko platno, nego nastoji ponuditi i vlastito čitanje. Mia Wasikowska izvrsno je dočarala ambivalentan karakter naslovne junakinje ...pročitajte cijelu kritiku...
KOŽA U KOJOJ ŽIVIM
(La piel que habito)
triler drama
red. Pedro Almodóvar
uloge: Antonio Banderas, Elena Anaya, Jan Cornet
Španjolska
117 min, 2011.
Discovery
Glavne su vrline Kože u kojoj živim provokativna priča, neobični protagonisti, stiliziranost, snažan vizualni dojam i neobične seksualne opsesije – dakle, svojevrsni lajtmotivi većine Almodóvarovih filmova. No i slabosti su brojne: a najveća je kako je općeniti dojam da je riječ o intrigantnom, ali ipak emocionalno hladnom filmu
...pročitajte cijelu kritiku...
TAJNI ŽIVOT KUĆNIH POMOĆNICA
(The Help)
drama
red. Tate Taylor
uloge: Emma Stone, Viola Davis, Octavia Spencer
SAD
146 min, 2011.
Continental
Narativna struktura filma odveć je razbarušena i neusredotočena, cjelina je predugačka te bi materijalu i njegovu tretmanu više odgovarala forma televizijske mini-serije. Ono što treba istaknuti svakako je nekoliko izvrsnih glumačkih kreacija kao što su one Viole Davis i Octavie Spencer u ulogama dviju sluškinja, a koje su uspjele unijeti veliku razinu humanosti u svoje izvedbe ...pročitajte cijelu kritiku...
SHERLOCK HOLMES
(Sherlock Holmes)
akcijsko kriminalistički
red. Guy Ritchie
uloge: Robert Downey Jr., Jude Law
SAD, Velika Britanija
129 min, 2011.
Continental
Redatelj je detektivsku priču zaogrnuo dostatnom količinom akcije, ponekad se ipak odveć zanijevši estetikom videospotova, čime je pak dobio na dinamizmu te ponešto reducirao trilerski okvir priče nauštrb pustolovine i dopadljivosti kako cjelina ne bi ipak bila odveć statična njegovoj publici navikloj na posvemašnji dinamizam
...pročitajte cijelu kritiku...
PUT RATA
(War horse)
ratna drama
red. Steven Spielberg
uloge: Jeremy Irvine, Emily Watson, David Thewlis
SAD
146 min, 2011.
Continental
Zbog silne naivnosti Put rata možda bi tek mogao funkcionirati u službi moralno-didaktičkoga sadržaja u nižim razredima osnovne škole, premda i u to sumnjam jer su današnji klinci ionako odveć cinični da bi se mogli uživjeti u ovakav film, koji sadrži najgore osobine Spielbergovih, kako popcorn tako i kvaziozbiljnih umjetničkih pokušaja ...pročitajte cijelu kritiku...
MR. JOINT
(Mr. Nice)
biografska drama
red. Bernard Rose
uloge: Rhys Ifans, Chloe Sevigny, David Thewlis
Velika Britanija
121 min, 2010.
VTI
Rhys Ifans bio je svakako od velike pomoći redatelju te njegova kreacija puna živosti i šarma svakako doprinosi i živosti samoga filma, koji je u cjelini ipak za nijansu predug i bio bi mnogo dinamičniji da traje kojih petnaestak minuta kraće. Pozitivna strana redatelja Rosea jest što izbjegava bilo kakvo moraliziranje te vrednovanje kako svoga protagonista tako i njegovih postupaka ...pročitajte cijelu kritiku...