IGRA POBJEDNIKA
(Moneyball)
biografska drama
red. Bennett Miller
uloge: Brad Pitt, Robin Wright, Jonah Hill, Chris Pratt
128 min, 2011.
Blitz
Sve je pedantno posloženo – naracija je odmjereno vođena prema klimaksu i poanti, iako je uradak u cjelini ipak ponešto predugačak, no ne upada u zamku trivijaliziranoga psihologiziranja. Ipak Igri pobjednika kao da nešto silno nedostaje – autori dobro okoristili poprilično znanim formulama te ih upakirali u dopadljivi crowd pleaser, ali se nisu potrudili odmaknuti dalje od toga ...pročitajte cijelu kritiku...
PARADA
(Parada)
komedija
red. Srđan Dragojević
uloge: Nikola Kojo, Miloš Samolov, Hristina Popović
Srbija, Njemačka, Mađarska, Slovenija, Hrvatska
111 min, 2011.
Blitz
Parada je, kao dobra komedija situacije i karaktera, vidljivi autorov napor ustupka publici koja nije baš najbolje prihvatila njegov prethodni film, skupi spektakl Sveti Georgije ubiva aždahu. Svejugoslavenski kontekst filma svjedoči i o želji za širim tržištem. Treba li žaliti što Dragojević ne snima filmove na tragu onih s početka karijere? Procijenite sami uz zavodljivu kino-zabavu Parade
...pročitajte cijelu kritiku...
NEKE DRUGE PRIČE
(Neke druge priče)
drama
red. Ivona Juka, Ana Maria Rossi, Ines Tanović, Marija Džidževa, Hanna Slak
Srbija, Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Irska
109 min, 2010
Blitz
Redateljica najbolje, Hrvatske priče, Ivona Juka izbjegava u odnosu muškarca i žene bilo kakvu stereotipnost ženskog pisma. Precizno posložena priča naginje artizmu, koji pritom ne gubi neku narativnu suvislost. Kao cjelina Neke druge priče sasvim su shizofren film. Ipak, pojedini segmenti (pa i oni lošiji) nose jako zanimljive sekvence. A što drugo i tražiti od filmskog omnibusa? ...pročitajte cijelu kritiku...
POSLJEDNJI CIRKUS
(Balada triste de trompeta)
horor komedija
red. Álex de la Iglesia
uloge: Carlos Areces, Antonio de la Torre, Carolina Bang
Španjolska, Francuska
102 min, 2010.
Continental
Dinamična uvodna sekvenca, koja svojim stilskim postupcima naznačuje i cjelokupan redateljev pristup cjelini, važna je stoga što se njome otkriva tendencija povezivanja temeljne priče s društveno-povijesno-kulturnim kontekstom frankizma, koji će više desetljeća u formi krvoločne diktature vladati Španjolskom i uništavati živote brojnih Španjolaca ...pročitajte cijelu kritiku...