Divlji zapad u Berlinu

61. međunarodni filmski festival u Berlinu: Čovjek zvan Hrabrost (True Grit), red. Ethan Coen, Joel Coen

  • Čovjek zvan Hrabrost (True Grit), red. Ethan Coen, Joel Coen

    Kao film otvaranja 61. izdanja filmskog festivala u Berlinu festivalski su selektori odabrali film Čovjek zvan hrabrost (True Grit) Ethana i Joela Coena, za koji su očito pretpostavili da će izazvati najveće zanimanje. Premda to nije kriterij po kojemu u Berlinu biraju filmove, zakone tržišta nemoguće je u potpunosti ignorirati čak i velikima. 

    Čovjek zvan Hrabrost druga je kino ekranizacija istoimenog romana američkog pisca Charlesa Portisa. Prva ekranizacija, koju je 1969. režirao Henry Hathaway, u filmskoj je povijesti ostala zapamćena kao film u kojem je za nastup u ulozi američkog šerifa Roostera Cogburna slavni John Wayne osvojio svoj jedini Oscar (više zbog starih zasluga no zbog vanserijske interpretacije). I nova ekranizacija miriše na Oscare, jer u Berlin dolazi s čak deset oscarovskih nominacija, no nakon gledanja filma teško se oteti dojmu da je ipak riječ o prvenstveno marketinški dobro odrađenu poslu, dok će filmoljupci, posebice ljubitelji opusa braće Coen, zasigurno imati više primjedbi.
    Čovjek zvan Hrabrost (True Grit), red. Ethan Coen, Joel Coen
    Čovjek zvan Hrabrost u najavama i na plakatima izdvaja imena glumaca Jeffa Bridgesa, Matta Damona i Josha Brolina, no film od mnogo iskusnijih kolega krade četrnaestogodišnja Hailee Steinfeld u ulozi pametne i tvrdoglave djevojke Mattie Ross, koja želi osvetiti svoga ubijenog oca. Scenaristički pristup njezinu liku gotovo je jedino mjesto gdje se osjeti rukopis braće Coen, dok ostatak filma povremeno zamiriše na rutinerstvo konfekcije. Šerif Rooster Cogburn Jeffa Bridgesa prilično je različit od onog Johna Waynea, što nije minus, no minus je ipak pogrešan low key pristup liku. Matt Damon dobio je malu minutažu s kojom nije mogao napraviti ništa više od tek korektnog portreta teksaškog rendžera LaBoeufa, a premda je njegov lik važan za priču, filmsko je vrijeme Josha Brolina obrnuto proporcionalno tomu. Od Coenovih se ipak očekivalo više od korektnog, ali nipočemu osobita filma.

    © Goran Ivanišević, FILMOVI.hr, 11. veljače 2011.

Piše:


kritike i eseji