Očevi i sinovi

4. festival židovskog filma, Zagreb, 23. – 29. svibnja 2010.: Simon Konianski, red. Micha Wald

  • Simon Konianski, red. Micha Wald
    Svojevrsna mješavina wesandersonovskog pomaknutog farsično-bizarnog svjetonazora, woodyallenovske intelektualno-neurotične crnohumorne poetike odnosno cohenovskih subverzivnih zadiranja u samo srce tematizirane problematike, parabolični road-movie Simon Konianski belgijskog redatelja Miche Walda biva terapeutskim celuloidnim putovanjem ka samospoznaji i sreći, mahom evocirajući pametan indie-slatkiš Mala miss Amerike Jonathana Daytona i Valerie Faris iz 2006. godine.

    Naslovni lik, trideset i nešto godišnji Petar Pan u trenerkama s natpisima imena gradova i s prevelikim pokrpanim naočalama – vječno infantilan muškarac, u emotivnoj i iskrenoj, fino nijansiranoj interpretaciji Jonathana Zaccaija, stilistički se odlično uklapa u koloritan glossy-dekor fotografije Jean-Paula de Zaeytijda (koji je ipak najimpresivniji dok uokviruje pustu zemlju junakova putovanja pod beskrajnim sivim nebom, podcrtavatelje važnih pitanja s referencama na holokaust, vjeru i predrasude, bliskoistočni sukob i cionistički pokret), kontrastirajući je glazbenoj podlozi kubanskih samba-ritmova, karikaturalnih slapstick-ukazanja sablasti i nadasve živopisnoga židovskoga mentaliteta junakovih suputnika na improvizirani očev pogreb u Ukrajinu (asocijacija na Balcancan) – staraca strica i strine te maloga sina, nositelja prizvuka fellinijevske, domaće stvarnosti.

    Simon Konianski, red. Micha WaldTako bez eksploatacijskih prvoloptaških dosjetki, ovaj miš-maš Obitelji čudaka te spomenutih Male miss Amerike i BalcancanaSimon Konianski biva mali i topao, i iako ne posve originalan, a ono svakako komedija-film ceste vrijedan pažnje (sa srcem o dragocjenom odnosu roditelja i djece – Simona i njegova sina, ali i Simona i njegova oca), koji usput ukazuje na jednog od najzanimljivijih europskih redatelja mlađe generacije (Micha Wald, naime, potpisnik je zapaženih Kradljivaca konja iz 2007. godine).

    © Katarina Marić, FILMOVI.hr, 1. lipnja 2010.

Piše:


kritike i eseji